Vai al contenuto

Trifolium scabrum

À prupositu di Wikipedia
Trifolium scabrum
Trifolium scabrum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Trifolium
Nome binuminale
Trifolium scabrum
Carl Linnaeus, 1753

Trifolium scabrum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Trifolium scabrum, ancu cunnisciutu sottu à u nome cumunu di trifogliulu ruvidu, hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. 'Ssa pianta vivace si caratterizeghja da piccioli ritti aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. E so foglie sò cumposte da trè fogliole ovale è dentate, d'un culore verde scuru. I fiori, di culore rusulatu à purpureu, sò ragruppati in infiuriscenze globulose.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

U trifogliulu ruvidu hè originariu d'Europa, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova ancu in Asia occidentale è in Africa suprana. 'Ssa spezia hè stata introdutta in altre rigione di u mondu, in particulare in America suprana è in Australia, induv's'hè naturalizata.

U trifogliulu ruvidu hè prisente in Corsica.[1]

U trifogliulu ruvidu hè una pianta adatta à sfarenti tipi di terre, ma priferisce e terre ricche di nutrimenti è belle assiccate. Cresce à spessu in e pratuline, i pasciali è l'arici di e fureste. 'Ssa pianta hè capace à fissà l'azotu atmusfericu grazia à una simbiosi incù batterie di u generu Rhizobium, ciò chì ne face una spezia benefica per a fertilità di a terra.

I fiori di u trifogliulu ruvidu sò inamacati da l'insetti, in particulare l'ape, chì sò attratte da u so nettare. I granelli sò dopu dissiminati da u ventu o da l'animali chì si cibanu di e parte di a pianta.

Trifolium scabrum appartene à u generu Trifolium, chì ragruppa numerose spezie di trifogliuli. Hè qualchì volta designatu da i sinonimi seguenti : Trifolium scabratum, Trifolium scabrosum o Trifolium scabiosum.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

U trifogliulu ruvidu ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata. A so larga ripartizione geugrafica è a so capacità à adattà si à sfarenti ambienti li cunferiscenu una certa resilienza faccia à e pirturbazione ambientale. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è l'intruduzione di spezie invadente ponu riprisintà minacce per a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ecusistemi induve 'ssa pianta hè prisente cù u fine di garantisce a so cunsirvazione.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]