Trifolium resupinatum

À prupositu di Wikipedia
Trifolium resupinatum
Trifolium resupinatum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Trifolium
Nome binuminale
Trifolium resupinatum
Carl Linnaeus, 1753

Trifolium resupinatum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Trifolium resupinatum hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. 'Ssa pianta annuale si distingue da e so foglie trifugliate, cumposte da trè fogliole ovale è dentate. I fiori, di culore rusulatu à purpureu, sò ragruppati in infiuriscenze globulose. I frutti sò guaine cuntinendu parechji granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Trifolium resupinatum hè originariu di e rigione mediterranie, ma s'hè spartu in numerose rigione di u mondu. Omu u trova in particulare in Europa, in Africa suprana, in Asia occidentale è in Australia. 'Ssa pianta affizziuneghja e terre ricche di nutrimenti è i climi timperati à mediterranii.

Trifolium resupinatum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Trifolium resupinatum hè una pianta annuale chì si riproduce per via di granelli. Fiurisce di regula da maghju à lugliu, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o per via di l'animali. 'Ssa spezia hà a particularità di pudè fissà l'azotu atmusfericu grazia à batterie simbiotiche prisente in e so radiche, ciò chì ne face una pianta benefica per a fertilità di a terra.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Trifolium resupinatum hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre sinonimi, tali Trifolium incarnatum var. resupinatum è Trifolium resupinatum var. majus. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà variazione di 'ssa pianta, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Trifolium resupinatum hè una spezia largamente sparta è ùn hè micca cunsideratu cum'è essendu in priculu. Hè à spessu cultivatu cum'è pianta furagera per u bestiame, per causa di u so valore nutritivu elevatu. Di più, a so capacità à fissà l'azotu atmusfericu ne face una pianta benefica per l'agricultura durevule. Eppuru, hè impurtante di vighjà à ciò ch'e pupulazione selvatiche di 'ssa pianta ùn sianu micca minacciate da a distruzzione di u so ambiente o da l'intruduzione di spezie invadente.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]