Trifolium repens

À prupositu di Wikipedia
Trifolium repens
Trifolium repens
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Trifolium
Nome binuminale
Trifolium repens
Carl Linnaeus, 1753

Trifolium repens hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Trifolium repens, ancu cunnisciutu sottu à u nome cumunu di trifogliulu biancu, hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. 'Ssa pianta vivace si caratterizeghja da e so casce trifugliate, vale à dì cumposte da trè fogliole. E fogliole sò di forma ovale è pussedenu un culore verde vivu. I fiori di Trifolium repens sò chjuchi è bianchi, ragruppati in infiuriscenze globulose. I frutti sò guaine cuntinendu parechji granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U trifogliulu biancu hè originariu d'Europa è d'Asia occidentale, ma hè stata largamente introduttu in altre rigione di u mondu. Omu u trova oghje in numerosi paesi, in particulare in America suprana, in Australia è in Nova Zelanda. 'Ssa pianta hè adattata à sfarenti tipi di terre, ma priferisce e terre ricche di nutrimenti è belle assiccate. Hè à spessu prisente in e pratuline, i pasciali è i prati.

Trifolium repens hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Trifolium repens hè una pianta erbacea vivace chì si prupaga per u più per via di i so stuloni, i piccioli pasciulanti chì s'arradicheghjanu à u livellu di i nodi è danu nascita à nuvelle piante. 'Ssa capacità di riproduzione vegetativa li permette di furmà prestu culonie dense. A fiuritura hà locu di regula di veranu è d'istate, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape. I granelli produtti da e guaine ponu ancu cuntribuisce à a dispersione di a spezia.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Trifolium repens hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre sinonimi, tali Trifolium minus è Trifolium hybridum. 'Ssa pianta appartene à u generu Trifolium, chì ragruppa numerose spezie di trifogliuli.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Trifolium repens hè una spezia cumuna è largamente sparta, ciò chì li cunferisce un statutu di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. A so capacità à adattà si à sfarenti ambienti è a so riproduzione vegetativa li permettenu di culunizà nuvelli ambienti. Eppuru, certe pratiche agricule intensive, tale l'usu eccessivu d'erbicidii, ponu affittà negativamente e pupulazione di trifogliulu biancu. Hè dunque impurtante di promove pratiche agricule durevule per prisirvà 'ssa spezia è u so rollu in l'ecusistemi.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]