Trifolium pratense

À prupositu di Wikipedia
Trifolium pratense
Trifolium pratense
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Trifolium
Nome binuminale
Trifolium pratense
Carl Linnaeus, 1753

Trifolium pratense hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Trifolium pratense hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. 'Ssa pianta vivace si caratterizeghja da e so casce trigugliate, vale à dì cumposte da trè fogliole. E fogliole sò ovale è prisentanu un culore verde intensu. I fiori di Trifolium pratense sò ragruppati in infiuriscenze globulose di culore rusulatu à purpureu. Sò ricchi di nettare, attirendu cusì numerosi insetti inamacatori.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Trifolium pratense hè originariu d'Europa, ma hè statu introduttu in numerose rigione di u mondu per causa di e so pruprietà furagere. Omu u trova oghje in numerosi paesi, in particulare in America suprana, in Australia è in Nova Zelanda. 'Ssa pianta priferisce e terre ricche di nutrimenti è e pratuline umite, ma pò ancu adattà si à cundizione più secche.

Trifolium pratense hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Trifolium pratense hè una pianta vivace chì si riproduce per u più in via vegetativa grazia à i so stuloni, i piccioli pasciulanti chì s'arradicheghjanu è danu nascita à nuvelle piante. Pò ancu riproduce si per via di granelli. A fiuritura hà locu di regula da maghju à sittembre, attirendu numerosi insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o per via di l'animali.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Trifolium pratense hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi, tali Trifolium medium, Trifolium pratense subsp. pratense è Trifolium pratense var. pratense. 'Ssi sinonimi sò usati in a litteratura scentifica per designà differente sottuspezie o variazione di Trifolium pratense.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Trifolium pratense hè una pianta cumuna è largamente sparta, ciò chì li cunferisce un statutu di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva, pò custituisce una minaccia per 'ssa spezia. Hè dunque impurtante di prisirvà e pratuline umite è e zone induve Trifolium pratense si sviloppa cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]