Trifolium nigrescens

À prupositu di Wikipedia
Trifolium nigrescens
Trifolium nigrescens
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Trifolium
Nome binuminale
Trifolium nigrescens
Gaetano Savi, 1798

Trifolium nigrescens hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Trifolium nigrescens hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 20 à 40 centimi. E so foglie sò cumposte da trè fogliole ovale, d'un verde vivu, è sò disposte di manera alterna longu à u picciolu. I fiori di 'ssa pianta sò chjuchi, di culore rusulatu à purpureu, è sò ragruppati in infiuriscenze globulose.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè originaria d'Europa, induv'ella hè prisente in numerosi paesi tali a Francia, a Spagna, l'Italia è l'Alimagna. Omu a trova ancu in Asia, in particulare in Turchia è in Iranu. Trifolium nigrescens priferisce l'ambienti aperti è assuliati, tali e pratuline, i pasciali è l'arici di fureste.

Trifolium nigrescens hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Trifolium nigrescens hè una pianta vivace, ciò chì significheghja ch'è ella pò campà parechji anni. Si riproduce per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu o l'animali. 'Ssa spezia hà a particularità di furmà nodi racicali, chì aggrondanu batterie fissatrice d'azotu. 'Sse batterie permettenu à a pianta di cunverte l'azotu atmusfericu in una forma usevule per a so crescita, ciò chì ne face una spezia impurtante per a fertilità di a terra.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Trifolium nigrescens hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Trifolium nigricans, Trifolium montanum è Trifolium alpestre. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà 'ssa pianta, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Trifolium nigrescens ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè relativamente sparta in a so area di ripartizione è ùn hè micca sottumessa à prissione di cunsirvazione particulare. Eppuru, cum'è altre piante, pò esse affittata da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e pratuline è i pasciali induve 'ssa spezia si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]