Vai al contenuto

Trifolium hirtum

À prupositu di Wikipedia
Trifolium hirtum
Trifolium hirtum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Trifolium
Nomu binuminali
Trifolium hirtum
Carl Linnaeus, 1753

Trifolium hirtum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Trifolium hirtum hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. 'Ssa pianta vivaci si caratterizeghja da piccioli ritti aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. I so casci sò cumposti da trè fuglioli uvali, appena dintati annantu à i bordi, è sò cuparti à pela corti è ripidi. I fiora, di culori rusulinu à purpureu, sò ragruppati in infiuriscenzi glubulosi è appariscini di branu è d'istatina.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Trifolium hirtum hè urighjinariu d'Auropa, più pricisamenti i righjoni mediterranii. Omu u trova ancu in Africa subrana è in certi parti di l'Asia uccidentali. 'Ssa pianta hè stata intradutta in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana, ind's'hè naturalizata in certi righjoni.

Trifolium hirtum hè prisenti in Corsica.[1]

Trifolium hirtum hè una pianta adatta à i terri asciutti è beddi assiccati. Cresci à spessu in i pratulini, i pasciali è i zoni arbosi. 'Ssa spezia hà a particularità di furmà nodi radicali, chì aggrondani battirii fissatrici d'azotu. 'Ssi battirii parmettini à Trifolium hirtum di fissà l'azotu atmusfericu è di cunverta lu in una forma usevuli da a pianta, ciò chì li cunfarisci un avantaghju cumpititivu in i mezi povari in azotu.

Trifolium hirtum apparteni à u genaru Trifolium, chì ragruppa numarosi spezii di trifogliuli. Hè calchì volta cunsidaratu com'è una sottuspezia di Trifolium scabrum. Frà i sinonimi di Trifolium hirtum, si trova Trifolium scabrum subsp. hirtum è Trifolium scabrum var. hirtum.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Trifolium hirtum ùn hè micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata. Hè largamenti spartu in a so aria di ripartizioni naturali è a so capacità à adattà si à diffarenti tipi di terri li cunfarisci una certa risilienza faccia à i pirturbazioni ambiintali. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali è a cunvirsioni di i pratulini in terri agriculi poni rapprisintà una minaccia pà 'ssa pianta. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva u trifogliulu hérissé si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]