Tordylium apulum

À prupositu di Wikipedia
Tordylium apulum
Tordylium apulum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Apiales
Famiglia Apiaceae
Genaru Tordylium
Nomu binuminali
Tordylium apulum
Carl Linnaeus, 1753

Tordylium apulum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Apiaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Tordylium apulum hè una pianta arbacea appartinendu à a famiglia di l'Apiaceae. Si caratterizeghja da un picciolu rittu, pudendu aghjunghja un'altezza da 50 à 100 centimi. I so casci sò divisi in sigmenti stretti è dintati, dendu à a pianta un'apparenza diddicata. I fiora di Tordylium apulum sò chjuchi è bianchi, ragruppati in cucculi cumposti. I frutti sò achenii di forma uvali, di culori brunu chjaru.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Tordylium apulum hè urighjinariu di u bacinu mediterraniu, ind'eddu hè largamenti spartu. Omu u trova par u più in i righjoni custieri di l'Auropa di u Sudu, di l'Africa Nordu è di l'Asia uccidentali. 'Ssa pianta affizziuneghja i terri secchi è pitricosi, è ancu i pratulini è i bordi di stretti.

Tordylium apulum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Tordylium apulum hè una pianta vivaci chì fiurisci da ghjugnu à sittembri. Si ripraduci par u più par via di i so graneddi, chì sò spargugliati da u ventu. 'Ssa spezia hè adatta à i climi mediterranii, ind'edda pò risista à i periudi di sicchina prulungati. Hè ancu capaci à tullarà i terri povari in nutrimenti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Esistini uni pochi di sinonimi par Tordylium apulum, in particulari Tordylium massimu è Tordylium ufficinali. Eppuri, 'ssi noma sò menu currintamenti apradati.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Tordylium apulum ùn hè micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata. Bench'è eddu possi essa affittatu da a distruzzioni di u so ambienti naturali, hè capaci à adattà si à diffarenti tipi di terri è di cundizioni climatichi. Eppuri, hè impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa pianta cresci naturalamenti, cù u fini di mantena a so diversità genetica è u so rollu in l'ecusistemi lucali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]