Thesium humile

À prupositu di Wikipedia
Thesium humile
Thesium humile
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Santalales
Famiglia Santalaceae
Generu Thesium
Nome binuminale
Thesium humile
Carl Linnaeus, 1753Carl Linnaeus, 1753

Thesium humile hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Santalaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Thesium humile hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Santalaceae. Si caratterizeghja da a so piccula taglia, aghjunghjendu di regula trà 10 è 30 centimi d'altura. I so piccioli sò smilzi è ramificati, incù casce lineare è opposte. I fiori di Thesium humile sò chjuchi è discreti, di culore biancu o verdicciu, ragruppati in gaspe terminale.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Thesium humile hè largamente spartu in Europa, induv'ellu hè prisente in numerosi paesi, in particulare in Francia, in Spagna, in Italia è in Alimagna. Omu u trova ancu in Asia, in particulare in Turchia è in Iranu. 'Ssa pianta priferisce l'ambienti aperti è assuliati, tali e pratuline, i scarsali è l'arici di fureste.

Thesium humile hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Thesium humile hè una pianta emiparassita, ciò chì significheghja ch'ella hè in parte dipendente d'altre piante per a so nutrizione. Stabilisce una cunnissione incù e radiche di certe spezie vegetale vicine, à parte di e quale ella ricaccia l'acqua è i nutrimenti necessarii à a so sopravvivenza. Eppuru, hè ancu capace à rializà a fotosintesi grazia à e so foglie, ciò chì li permette di produce u so cibu propiu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Thesium humile hè u nome scentificu accittatu di 'ssa pianta, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre sinonimi, tali Thesium linophyllon è Thesium linophyllum. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà variante di listessa spezia, ma sò avale cunsiderati cum'è sinonimi di Thesium humile.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Thesium humile ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata. Bench'ellu possi esse lucalmente scarsu in certe rigione, hè di regula spartu è a so pupulazione hè stabile. Eppuru, per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva, hè impurtante di surviglià u statu di cunsirvazione di 'ssa pianta è di piglià misure di prutezzione s'ellu hè necessariu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]