Vai al contenuto

Thalictrum minus

À prupositu di Wikipedia
Thalictrum minus
Thalictrum minus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Ranunculales
Famiglia Ranunculaceae
Generu Thalictrum
Nome binuminale
Thalictrum minus
Carl Linnaeus, 1753

Thalictrum minus hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Ranunculaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Thalictrum minus hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Ranunculaceae. Si distingue da a so taglia relativamente chjuca, aghjunghjendu di regula trà 20 è 60 centimi d'altezza. I so piccioli sò smilzi è dritti, purtendu foglie alterne è divise in parechje fugliole. I fiori di Thalictrum minus sò chjuchi è verdicci, ragruppati in gaspe lene in cima à i piccioli. 'Ssa spezia prisenta un'apparenza dillicata è lebbia, incù i fiori chì ponu qualchì volta simbrà guasi trasparente.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Thalictrum minus hè originariu d'Europa, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova per u più in e pratuline, l'arici di fureste è e zone umite, priferendu e terre ricche di nutrimenti è belle assiccate. 'Ssa pianta hè ancu prisente in certe rigione d'Asia è d'America suprana, induv'ella hè stata introdutta.

Thalictrum minus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Thalictrum minus hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A fiuritura hà locu di regula di veranu è d'istate, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò dopu spergugliati da u ventu o l'animali, favuriscendu cusì a culunisazione di nuvelli ambienti. 'Ssa spezia hè ancu capace à diffonde si per via di rizomi, furmendu cusì culonie dense.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Thalictrum minus hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre sinonimi, tali Thalictrum minus var. minus è Thalictrum minus subsp. minus. 'Ssi nomi alternativi sò imprudati per designà variazione di 'ssa spezia chì ponu prisintà caratteristiche appena differente.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Thalictrum minus hè una spezia relativamente cumuna è largamente sparta, ciò chì li cunferisce un statutu di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione, à l'agricultura intensiva è à altre attività umane. Hè dunque impurtante di surviglià è di pruteghje e pupulazione di Thalictrum minus cù u fine di prisirvà a diversità biulogica è l'ecusistemi in i quali si trova.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]