Thalictrum lucidum

À prupositu di Wikipedia
Thalictrum lucidum
Thalictrum lucidum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Ranunculales
Famiglia Ranunculaceae
Generu Thalictrum
Nome binuminale
Thalictrum lucidum
Carl Linnaeus, 1753

Thalictrum lucidum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Ranunculaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Thalictrum lucidum hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Ranunculaceae. Si distingue da a so taglia media, aghjunghjendu di regula trà 30 è 60 centimi d'altezza. I so piccioli sò smilzi è dritti, incù casce alterne è divise in parechje fugliole. E casce sò d'un verde vivu è lampante, da induve u so nome specificu lucidum. I fiori di Thalictrum lucidum sò chjuchi è ragruppati in gaspe, di culore biancu o appena rosulatu. Sò ermafrodite, vale à dì ch'elle pussedenu à tempu organi masci è femine.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Thalictrum lucidum hè una spezia endemica di e rigione muntose d'Europa, per u più prisente in l'Alpe è i Pirenei. Omu a trova ancu in certe rigione d'Asia cintrale, cum'è u Caucasiu è l'Himalaya. 'Ssa pianta priferisce l'ambienti umiti, tali e pratuline alpine, l'arici di fureste è e sponde di i fiumicelli di muntagna.

Thalictrum lucidum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Thalictrum lucidum hè una pianta vivace, ciò chì significheghja ch'è ella campa parechji anni. Fiurisce di regula da ghjunghju à aostu, pruducendu i granelli chì sò spergugliati da u ventu. 'Ssa spezia hè adattata à i climi freti è pò resiste à timperature assai basse. Hè ancu capace à cresce in e terre povere in nutrimenti, ciò chì li permette di culunizà ambienti difficili.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Thalictrum lucidum hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi. Frà i sinonimi e più currentemente usati, omu trova Thalictrum alpinum è Thalictrum minus. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà pupulazione di Thalictrum lucidum chì prisintavanu variazione morfulogiche minore.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Thalictrum lucidum hè cunsiderata cum'è una spezia vulnerabile per via di a distruzzione di u so ambiente naturale. E pratuline alpine sò à spessu cunvertute in pasciali per u bestiame o imprudate per u sfruttamentu furestieru. Di più, u riscaldamentu climaticu minaccia e pupulazione di Thalictrum lucidum altirendu e cundizione climatiche à e quale sò adattate. E misure di cunsirvazione sò necessarie per pruteghje 'ssa spezia, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]