Thalassarche melanophris

À prupositu di Wikipedia
L'albatru ciglineru
Thalassarche melanophris
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Procellariiformes
Famiglia Diomedeidae
Generu Thalassarche
Nome binuminale
Thalassarche melanophris
Coenraad Jacob Temminck, 1828

L' albatru ciglineru (Thalassarche melanophris) hè una spezia d'albatru chì face parte di a famiglia di i Diomedeidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

L'albatru ciglineru hè un grande acellu marinu di a famiglia di i Diomedeidae. Hè u membru u più spartu è u più cumunu di a so famiglia.

L'adulti misuranu trà 83 è 93 cm di longu è pesanu trà 3 è 5 kilò. Anu una largura impressiunante, pudendu aghjunghje 2,4 metri. U so spinu hè grisgiu scuru. A so testa hè bianca incù una fascia nera distintiva sopra à l'ochju, da induve u nome latinu di a spezia. U sottu di u so corpu hè biancu, incù zone grisge annantu à l'ale è a coda. U so bizzicu hè giallu arancinu, più lampante à l'estremità.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

L'albatru ciglineru hè largamente spartu in l'oceani di u Sudu, in particulare in l'Atlanticu Sudu, l'oceanu Indianu è l'oceanu Pacificu Sudu. Omu u trova di regula in altu mare, luntanu da e coste. Si riproduce sopra à l'isule subantarctiche scantate, in particulare in l'isule Falkland, l'isule Kerguelen è l'isule Campbell.

L'albatru ciglineru hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

L'albatru ciglineru hè un acellu marinu. Imprudendu i venti maestri, pò percorre longhi distanze senza batte l'ale. Hè dinù un eccellente nutadore è capiciuttadore, è si nutrisce per u più di pesci, di cefalopodi è di crustacei.

A riproduzione ind'è l'albatru ciglineru hè un prucessu cumplessu è longu. I coppii si riproducenu ogni dui anni è custruiscenu un nidu à forma di munticellu à parte si da erba, piume è terra. A femina dipone un ovu solu, chì hè incubatu da i dui parenti mentre circa 55 ghjorni. U piulellu hè nutritu da i dui parenti insinu ch'ellu possi bulà, ciò chì piglia circa cinque mesi.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Thalassarche melanophris era in tempi d'una volta classificatu in u generu Diomedea, ma hà dapoi statu cullucatu in u generu Thalassarche. Hè statu dinù cunnisciutu sottu à i sinonimi, in particulare : Diomedea melanophris.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

L'albatru ciglineru hè attualmente classificatu cum'è Guasi minacciatu da l'UICN. E pupulazione anu cunnisciutu una calata impurtante in u corsu di l'ultimi dicennii, per u più per via di a pesca, di a polluzione marina è di a predazione da e spezie introdutte. I sforzi di cunsirvazione sò in corsu per pruteghje 'ssa spezia, in particulare a messa in ballu di zone di prutezzione marina è a ricerca annantu à e minacce chì pesanu annantu à ella.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]