Teucrium scorodonia

À prupositu di Wikipedia
Teucrium scorodonia
Teucrium scorodonia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Lamiaceae
Generu Teucrium
Nome binuminale
Teucrium scorodonia
Carl Linnaeus, 1753

Teucrium scorodonia hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Lamiaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Teucrium scorodonia hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Lamiaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. E so foglie sò opposte, ovale è appena dentate annantu à i bordi. I fiori di 'ssa pianta sò chjuchi, di culore giallu verdicciu, ragruppati in gaspe dense à l'estremità di i piccioli. Teucrium scorodonia caccia un odore aromaticu quandu omu ciccia e so foglie.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Teucrium scorodonia hè una spezia largamente sparta in Europa, da u nordu di a Spagna insin'à a Scandinavia. Omu a trova ancu in certe rigione d'Africa suprana. 'Ssa pianta cresce per u più in i boschi, l'arici furestiere, e pratuline è i scarsali. Priferisce e terre calcarie è pò tullerà cundizione di sicchina muderata.

Teucrium scorodonia hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Teucrium scorodonia hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A fiuritura hà locu da ghjunghju à sittembre, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali. 'Ssa pianta hà a capacità di furmà culonie dense grazia à u so sistemu rizomatosu di radiche.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Teucrium scorodonia hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Chamaedrys scorodonia, Scorodonia vulgaris è Teucrium scorodonia subsp. scorodonia. 'Ssa pianta hè stata discritta per a prima volta da Carl von Linné in 1753 in a so opera Species Plantarum.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Teucrium scorodonia ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè relativamente cumuna in a so area di ripartizione è ùn face micca l'ogettu di misure di cunsirvazione specifiche. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva, pò custituisce una minaccia per certe pupulazione lucale. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ambienti induve 'ssa pianta si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]