Vai al contenuto

Teucrium scordium

À prupositu di Wikipedia
Teucrium scordium
Teucrium scordium
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Lamiaceae
Generu Teucrium
Nome binuminale
Teucrium scordium
Carl Linnaeus, 1753

Teucrium scordium hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Lamiaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Teucrium scordium hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Lamiaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, pudendu aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi. E so foglie sò opposte, ovale è dentate, d'un culore verde scuru. I fiori di Teucrium scordium sò ragruppati in gaspe terminale, di culore rusulatu à viulinu pallidu. 'Ssa pianta sgaghja un odore aggradevule quandu omu a ciccia.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Teucrium scordium hè originariu d'Europa è d'Asia occidentale. Omu a trova per u più in e pratuline umite, i paduli è i bordi di corsi d'acqua. Hè prisente in numerosi paesi, tali a Francia, l'Alimagna, l'Italia, a Grecia, a Turchia è l'Iranu.

Teucrium scordium hè prisente in Corsica.[1]

Teucrium scordium hè una pianta vivace chì fiurisce da ghjunghju à sittembre. Si riproduce per u più per via di granelli, ma pò ancu diffonde si per via di rizomi. 'Ssa pianta hè adattata à e terre umite è tullereghja bè e cundizione di debule luminusità. Hè à spessu visitata da l'insetti inamacatori, tali l'ape è e farfalle, chì cuntribuiscenu à a so riproduzione.

Teucrium scordium hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Scordium officinale, Scordium vulgare è Teucrium scordioides. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà 'ssa pianta, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Teucrium scordium ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè largamente sparta in a so area di ripartizione naturale è ùn hè micca sottumessa à una prissione significativa duvuta à l'attività umana. Eppuru, hè impurtante di prisirvà l'ambienti naturali induve 'ssa pianta si trova, cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]