Temnothorax unifasciatus

À prupositu di Wikipedia
Temnothorax unifasciatus
Temnothorax unifasciatus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Hymenoptera
Famiglia Formicidae
Generu Temnothorax
Nome binuminale
Temnothorax unifasciatus
Pierre André Latreille, 1798

Temnothorax unifasciatus hè una spezia di furmicula chì face parte di a famiglia di e Formicidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Temnothorax unifasciatus hè una spezia di furmicula appartinendu à a famiglia di e Formicidae. L'uparaghje di 'ssa spezia misuranu di regula trà 2 è 4 millimetri di lunghezza. Si distinguenu da u so corpu neru lampante è u so addome di culore brunu scuru. L'antenne sò cumposte da 12 sigmenti è sò appena incurvate. E mandibule sò robuste è munite di denti.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Temnothorax unifasciatus hè una spezia endemica di l'Europa. Omu a ritrova per u più in e rigione mediterranie, in particulare in Spagna, in Francia, in Italia è in Grecia. Priferisce l'ambienti furestieri, e pratuline è e zone rucciose.

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

E culonie di Temnothorax unifasciatus sò di regula chjuche, cuntendu trà 100 è 500 individui. Sò custituite da una maestra, di uni pochi di masci è d'uparaghje. L'uparaghje sò rispunsevule di a ricerca di cibu, di a custruzzione è di l'intrattenimentu di u nidu, è ancu di a prutezzione di a culonia.

'Ssa spezia hè onnivora, cibendu si per u più di picculi insetti, di nettare è di granelli. L'uparaghje improdanu ferumone per cumunicà trà di elle è marcà u so territoriu. Sò ancu capace à cullucà si prestu è di cullà annantu à e piante è l'arburi.

Temnothorax unifasciatus hè prisente in Corsica.[1]

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Temnothorax unifasciatus hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu scentificu Leptothorax unifasciatus. 'Ssa spezia hè stata discritta per a prima volta in 1852 da l'entomologu austriacu Gustav Mayr.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Temnothorax unifasciatus hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva, pò custituisce una minaccia per certe pupulazione. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ambienti furestieri è di promove pratiche agricule durevule per assicurà a cunsirvazione di 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Rumsaïs B., Colindre L., Wegnez P., Galkowski C. & Colin T., Atlante di e furmicule di Corsica, Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2018

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Rumsaïs è altri (2018).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]