Temnothorax parvulus

À prupositu di Wikipedia
Temnothorax parvulus
Temnothorax parvulus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Hymenoptera
Famiglia Formicidae
Generu Temnothorax
Nome binuminale
Temnothorax parvulus
Pierre André Latreille, 1798

Temnothorax parvulus hè una spezia di furmicula chì face parte di a famiglia di e Formicidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Temnothorax parvulus hè una spezia di furmicula appartinendu à a famiglia di e Formicidae. L'uparaghje di 'ssa spezia misuranu à l'incirca 2 à 3 millimetri di lunghezza. Anu un culore brunu scuru è un corpu finamente sculpitu. L'antenne sò cumposte da 12 sigmenti è sò appena curvate. E mandibule sò robuste è munite di denti. L'uparaghje di Temnothorax parvulus sò à spessu cunfuse incù altre spezie di furmicule per causa di a so piccula taglia, ma ponu esse distinte da a so morfulugia specifica.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Temnothorax parvulus hè una spezia endemica di certe rigione d'Europa. Omu a trova per u più in i paesi di u sudu di l'Europa, tali a Spagna, l'Italia è a Grecia. Eppuru, hà ancu statu signalata in altri paesi europei, in particulare in Francia, in Germania è in Svizzera. 'Ssa spezia priferisce l'ambienti furestieri, ma pò ancu esse prisente in e zone urbane.

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

E culonie di Temnothorax parvulus sò di regula chjuche, cuntendu une poche di dicine à une poche di centinare d'individui. L'uparaghje sò rispunsevule di a ricerca di cibu, di a custruzzione è di l'intrattenimentu di u nidu, è ancu di a prutezzione di a culonia. Si nutriscenu per u più di picculi insetti, di nettare è di milastru. I masci è e femine alati appariscenu di veranu è si ne bulanu per furmà nuvelle culonie.

Temnothorax parvulus hè prisente in Corsica.[1]

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Temnothorax parvulus hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu scentificu Leptothorax parvulus. 'Ssa spezia hè stata discritta per a prima volta in 1852 da l'entomologu austriacu Gustav Mayr. Appartene à u generu Temnothorax, chì cumprende numerose altre spezie di furmicule.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A cunsirvazione di Temnothorax parvulus hè attualmente un pinseru per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. L'attività umane, tale a disfuristazione è l'urbanisazione, anu un impattu negativu annantu à e pupulazione di 'ssa spezia. Di più, l'usu di pesticidii in l'agricultura pò ancu affittà a sopravvivenza di Temnothorax parvulus. Hè dunque impurtante di mette in piazza di e misure di cunsirvazione per pruteghje 'ssa spezia è prisirvà u so rollu eculogicu in l'ecusistemi induv'si trova.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Rumsaïs B., Colindre L., Wegnez P., Galkowski C. & Colin T., Atlante di e furmicule di Corsica, Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2018

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Rumsaïs è altri (2018).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]