Temnothorax exilis

À prupositu di Wikipedia
Temnothorax exilis
Temnothorax exilis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Hymenoptera
Famiglia Formicidae
Generu Temnothorax
Nome binuminale
Temnothorax exilis
Pierre André Latreille, 1798

Temnothorax exilis hè una spezia di furmicula chì face parte di a famiglia di e Formicidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Temnothorax exilis hè una spezia di furmicula appartinendu à a famiglia di e Formicidae. L'individui di 'ssa spezia sò di piccula taglia, misurendu di regula trà 2 è 3 millimetri di lunghezza. U so corpu hè di culore brunu scuru à neru, incù una pilosità fine è densa. L'uparaghje di T. exilis sò munite di mandibule putente, adatte per a manipulazione di piccule prede è a difesa di u nidu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Temnothorax exilis hè una spezia endemica di e rigione timperate d'Europa. Omu a trova per u più in e fureste di frunduti, e pratuline è e zone buscose. A so ripartizione geugrafica si stende nordu di a Spagna è di a Francia sinu à a Scandinavia è a Russia. 'Ssa spezia hè ancu prisente in certe rigione d'Asia, in particulare in Turchia è in Iranu.

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

E culonie di Temnothorax exilis sò relativamente chjuche, cuntendu di regula une poche di centinare d'individui. Sò custituite da una maestra, di uni pochi di masci è d'uparaghje. L'uparaghje sò rispunsevule di a ricerca di cibu, di a custruzzione è di l'intrattenimentu di u nidu, è ancu di a prutezzione di a culonia.

'Ssa spezia si nutrisce per u più di picculi insetti, di nettare è di milastru. L'uparaghje percorrenu di longhe distanze in cerca di risorse alimintare, ciò chì li permette di cuntribuisce à a dispersione di i granelli è à l'impullinazione di e piante.

Temnothorax exilis hè prisente in Corsica.[1]

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Temnothorax exilis hè stata discrittu per a prima volta in 1852 da l'entomologu alemanu Gustav Mayr. 'Ssa spezia hà ancu statu cunnisciuta sottu u nome di Leptothorax exilis. Eppuru, i studii tassunomiche più ricente anu cunduttu à a reclassification di 'ssa spezia in u generu Temnothorax.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A cunsirvazione di Temnothorax exilis hè d'un'impurtanza capitale per mantene l'equilibriu di l'ecusistemi furestieri. 'Ssa spezia ghjoca un rollu essenziale in a rigulazione di e pupulazione d'insetti è in a dispersione di i granelli. Eppuru, certe minacce pesanu annantu à a so sopravvivenza, in particulare a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione, à l'agricultura intensiva è à a disfuristazione.

Misure di cunsirvazione devenu esse messe in piazza per pruteghje e pupulazione di Temnothorax exilis. Quessa pò inchjude a criazione di riserve naturale, a promuzione di pratiche agricule durevule è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a prisirvazione di 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Rumsaïs B., Colindre L., Wegnez P., Galkowski C. & Colin T., Atlante di e furmicule di Corsica, Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2018

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Rumsaïs è altri (2018).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]