Teesdalia nudicaulis

À prupositu di Wikipedia
Teesdalia nudicaulis
Teesdalia nudicaulis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Brassicales
Famiglia Brassicaceae
Generu Teesdalia
Nome binuminale
Teesdalia nudicaulis
Albert Thellung, 1912

Teesdalia nudicaulis hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Brassicaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Teesdalia nudicaulis hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Brassicaceae. Si caratterizeghja da un solu picciolu senza foglie, chì aghjunghje di regula un'altezza da 10 à 30 centimi. E casce basale sò in rusetta, di forma spatulata à oblanceulata, è sò spruviste di picciolu. I fiori sò chjuchi, bianchi o appena rosulati, è sò ragruppati in gaspe terminale. I frutti sò siliquette lineare, da 1 à 2 centimi di longu, cuntinendu numerosi granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Teesdalia nudicaulis hè una pianta endemica di e rigione muntose d'Europa, in particulare l'Alpe, i Pirenei è i Carpazi. Si trova ancu in certe rigione d'Asia cintrale. 'Ssa pianta priferisce e terre calcarie è l'ambienti aperti, tali e pratuline alpine, i pasciali è e pendite rucciose.

Teesdalia nudicaulis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Teesdalia nudicaulis fiurisce di regula da maghju à lugliu. Hè inamacata da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali. 'Ssa pianta hà una crescita rapida è pò culunizà prestu e zone disturbate. Hè adattata à e cundizione climatiche rigurose di e rigione muntose, induv'ella pò sopravvive à timperature estremamente basse è à venti forti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Teesdalia nudicaulis hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Teesdalia nudicaulis subsp. nudicaulis, Teesdalia nudicaulis var. nudicaulis, Teesdalia nudicaulis subsp. alpina è Teesdalia nudicaulis var. alpina.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Teesdalia nudicaulis hè una pianta abbastanza cumuna in a so area di ripartizione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale da l'urbanisazione, l'agricultura intensiva è u turismu. Hè dunque impurtante di pruteghje e zone induve 'ssa pianta cresce cù u fine di prisirvà a so diversità genetica è u so rollu eculogicu. E misure di cunsirvazione, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza à longu andà di Teesdalia nudicaulis.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]