Tapinoma erraticum

À prupositu di Wikipedia
Tapinoma erraticum
Tapinoma erraticum
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Hymenoptera
Famiglia Formicidae
Genaru Tapinoma
Nomu binuminali
Tapinoma erraticum
Pierre André Latreille, 1789

Tapinoma erraticum hè una spezia di fumicula chì faci parti di a famiglia di i Formicidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Tapinoma erraticum hè una spezia di furmicula appartinendu à a famiglia di i Formicidae. L'individui adulti di 'ssa spezia misurani di regula trà 2 è 3 millimitri di lunghezza. U so corpu hè di culori brunu scuru à neru, incù una testa appena più chjara. L'uparaghji di Tapinoma erraticum ani una murfulugia tipica di i furmiculi, incù un corpu divisu in trè parti distinti : a testa, u turaci è l'addomi. Pussedini ancu sei zampi è antenni.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Tapinoma erraticum hè una spezia largamenti sparta in Auropa, in Asia è in Africa subrana. Si pò truvà la in diversi ambienti, tali i furesti, i pratulini, i giardini è i zoni urbani. 'Ssa spezia hà ancu statu intradutta in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana.

Tapinoma erraticum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

I culonii di Tapinoma erraticum sò di regula mudesti in taglia, cuntendu uni pochi di cintunari à uni pochi di migliaii d'individui. L'uparaghji poni avè parechji maestri in una culonia. Custruiscini i so nidi in posti varii tali i terri furistieri, i spazii cavi di l'arburi, i sbaccaturi in i mura è i scogli. 'Ssi furmiculi sò cunnisciuti par a so capacità à cullucà si prestu è à suvità traghjittorii erratichi quandu eddi cercani u mangnamentu.

Tapinoma erraticum hè una spezia unnivora, cibendu si di fonti varii di cibu. Cunsumani insetti morti, frutti, nettaru, sustanzi inzuccarati è materii urganichi in scumpunimentu. L'uparaghji poni stabuliscia partinariati incù a tampa.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Tapinoma erraticum hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia di furmicula. Hè stata discritta pà a prima volta da l'entumologu tedescu Gustav Mayr in u 1861. 'Ssa spezia hè calchì volta ancu chjamata Tapinoma melanocephalum, bench'è 'ssu nomu sii cunsidaratu com'è un sinonimu. Esistini dinò altri sinonimi menu currintamenti imprudati, tali Tapinoma schneideri è Tapinoma nigerrimum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Tapinoma erraticum hè una spezia chì ùn faci micca l'ughjettu d'una priaccupazioni maghjori in termini di cunsirvazioni. Hè cunsidarata com'è una spezia cumuna è largamenti sparta. Eppuri, com'è numarosi altri spezii di furmiculi, pò essa affittata da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ambienti naturali induva 'ssa spezia si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Rumsaïs B., Colindre L., Wegnez P., Galkowski C. & Colin T., Atlante di e furmicule di Corsica, Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2018

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Rumsaïs et al. (2018).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]