Tanacetum parthenium

À prupositu di Wikipedia
Tanacetum parthenium
Tanacetum parthenium
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Tanacetum
Nomu binuminali
Tanacetum parthenium
Carl Heinrich 'Bipontinus' Schultz, 1844

Tanacetum parthenium hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Tanacetum parthenium hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si caratterizeghja da fogli verdi è frastagliati, è ancu da fiurareddi bianchi ragruppati in capulini. 'Ssa pianta pò aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Urighjinaria d'Auropa, Tanacetum parthenium hè largamenti sparta in i righjoni timparati di u cuntinenti. Omu a trova ancu in certi parti di l'Asia è di l'Africa subrana. 'Ssa pianta cresci di regula in i pratulini, l'arici di furesti è i zoni umiti.

Tanacetum parthenium hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Tanacetum parthenium hè una pianta risistenti chì s'adatta à diffarenti tipi di terri, bench'è edda prifirischi i terri ricchi di materia urganica. Hè capaci à tullarà cundizioni di sicchina mudarata, ma nicissiteghja un'espusizioni à u soli pà una crescita ottima. A pianta si prupaga par u più par via di i so graneddi, chì sò spargugliati da u ventu.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Tanacetum parthenium hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Chrysanthemum parthenium è Pyrethrum parthenium. 'Ssi sinonimi sò à spessu usati in a litteratura scentifica è poni essa scuntrati in certi righjoni o in cuntesti spicifichi.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Tanacetum parthenium hè cunsidaratu com'è una pianta cumuna è ùn hè micca attualmenti minacciata. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali par via di l'urbanisazioni criscenti è di l'agricultura intinsiva pò avè un impattu annantu à a so pupulazioni à longu andà. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa pianta cresci naturalamenti è di prumova a so cultura in i giardini butanichi è i spazii verdi pà assicurà a so cunsirvazioni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]