Tanacetum balsamita

À prupositu di Wikipedia
Tanacetum balsamita
Tanacetum balsamita
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Tanacetum
Nomu binuminali
Tanacetum balsamita
Carl Linnaeus, 1753

Tanacetum balsamita hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Tanacetum balsamita hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Asteraceae. Si caratterizeghja da i so casci verdi è frastagliati, chì sgaghjani una aggradevuli adori di menti quand'edda si i ciccia. I fiora giaddi, ragruppati in capulini, appariscini d'istatina è aghjunghjini un tastu di culori à 'ssa pianta.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Urighjinaria d'Auropa è d'Asia uccidentali, Tanacetum balsamita hè largamenti sparta in i righjoni timparati di u mondu. Omu a trova in particulari in i pratulini, l'arici di furesti è i giardini. 'Ssa pianta s'hè ancu naturalizata in certi righjoni d'America subrana.

Tanacetum balsamita hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Tanacetum balsamita hè una pianta rusticana chì pò aghjunghja un'altezza da 60 à 90 centimi. Si sparghji par u più par via di i so rizomi, furmendu cusì culonii densi. 'Ssa pianta prifirisci i terri ricchi di nutrimenti è beddi assiccati, ma pò ancu tullarà cundizioni più asciutti.

I fiora di Tanacetum balsamita sò ricchi di nettaru, attirendu cusì numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò spargugliati da u ventu, prupiziendu cusì a prupagazioni di a pianta in novi loca.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Tanacetum balsamita hè ancu cunnisciutu sottu à altri noma scentifichi, tali Chrysanthemum balsamita è Balsamita major. 'Ssi sinonimi sò apradati pà disignà listessa pianta in a litteratura scentifica.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Tanacetum balsamita ùn hè micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata. Par via di a so capacità à adattà si à diffarenti tipi di terri è di a so larga capacità di ripartizioni, 'ssa pianta hè cunsidarata com'è essendu di priaccupazioni minori di u puntu di vista di a cunsirvazioni.

Eppuri, hè impurtanti di nutà chì a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par via di l'urbanisazioni criscenti, pò avè un impattu negativu annantu à i pupulazioni di Tanacetum balsamita. Hè dunqua escinziali di prisirvà i zoni induva 'ssa pianta cresci naturalamenti cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]