Vai al contenuto

Tamarix parviflora

À prupositu di Wikipedia
U tamariciu à fiurareddi
Tamarix parviflora
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Caryophyllales
Famiglia Tamaricaceae
Genaru Tamarix
Nomu binuminali
Tamarix parviflora
Carl Linnaeus, 1753

U tamariciu à fiurareddi (Tamarix parviflora) hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Tamaricaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

U tamariciu à fiurareddi hè una spezia di pianta à fiora appartinendu à a famiglia di i Tamaricaceae. Si caratterizeghja da a so apparenza arbustiva, incù i piccioli smilzi è flissibuli pudendu aghjunghja sinu à 5 metri d'altezza. I casci sò chjuchi, stretti è di culori verdi chjaru. I fiora, inquantu ad eddi, sò chjuchi è bianchi, ragruppati in gaspi densi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

U tamariciu à fiurareddi hè urighjinariu di i righjoni mediterranii, in particulari bacinu mediterraniu è di l'Africa subrana. Omu a trova ancu in certi parti di l'Asia uccidentali. 'Ssa pianta hè stata intradutta in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana, ind'edda hè cunsidarata com'è una spezia invadenti.

U tamariciu à fiurareddi hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U tamariciu à fiurareddi hè una pianta adatta à l'ambienti aridi è salini. Hè capaci à tullarà cundizioni di sicchina è di salinità elevati, ciò chì li parmetti di pruspirà in ambienti tali i paduli salants è i zoni custieri. 'Ssa spezia si ripraduci par u più in via vegetativa, grazia à i so radichi chì poni emetta nuveddi cacciaturi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Tamarix parviflora hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma scentifichi, tali Tamarix africana è Tamarix gallica. 'Ssi sinonimi sò stati apradati pà disignà variazioni rigiunali di a spezia, ma sò di regula cunsidarati com'è sottuspezii o formi giugrafichi diffarenti da Tamarix parviflora.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

A cunsirvazioni di u tamariciu à fiurareddi hè un sughjettu d'inchitudina in certi righjoni ind'edda hè cunsidarata com'è una spezia invadenti. A so intruduzioni in ecusistemi fragili pò caghjunà pirturbazioni impurtanti, in particulari mudifichendu a cumpusizioni di a vegetazioni lucali è soprastanchendu ni i risorsi in acqua. Misuri di gistioni è di cuntrollu sò missi in campu in certi righjoni pà limità a so prupagazioni è minimizà u so impattu annantu à l'ecusistemi naturali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]