Vai al contenuto

Sympetrum striolatum

À prupositu di Wikipedia
Sympetrum striolatum
Sympetrum striolatum
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Libellulidae
Genaru Sympetrum
Nomu binuminali
Sympetrum striolatum
Pierre Léonard Vander Linden, 1825, 1838

Sympetrum striolatum hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Libellulidae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Sympetrum striolatum hè una spezia di filangroca appartinendu à a famiglia di i Libellulidae. 'Ssa spezia si distingui incù a so taglia media, aghjunghjendu di regula una lunghezza da 4 à 5 centimi. I masci è i femini prisentani carattaristichi distinti.

I masci di Sympetrum striolatum ani un addomi rossu vivu incù marchi neri distinti annantu à i lati. I so ali sò trasparenti incù una lebbia tinta ambrata. I so ochja sò di culori brunu scuru. I femini, inquantu ad eddi, ani un addomi giaddu incù marchi neri di menu prununciati. I so ali sò ancu trasparenti, ma incù una tinta più pallida. I so ochja sò di culori brunu chjaru.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Sympetrum striolatum hè una spezia largamenti sparta in Auropa, in Asia è in Africa subrana. A parsona pò truvà la in una grandi varietà d'ambienti, tali i stagni, i lavi, i vadini è i paduli. 'Ssa spezia hà una prifarenza pà i zoni d'acqua dolci stagnanti o pocu fonda.

Sympetrum striolatum hè prisenti in Corsica.[1]

L'adulti di Sympetrum striolatum sò attivi mentri a periudu estivu, da ghjugnu à uttrovi. Si cibani par u più d'insetti tali i zinzali, i moschi è i sbarabattuli. I masci sò à spessu ussirvati in traccia di parcorra u so tarritoriu in cerca di femini.

A ripruduzioni di Sympetrum striolatum si svoglii in acqua. I femini facini i so ova in zoni acquatichi, induva i larvi si sviloppani. I larvi di 'ssa spezia sò acquatichi è passani a maiò parti di a so vita sottu à l'acqua. Si nutriscini di picculi invirtibrati acquatichi è subiscini parechji muti prima di divintà adulti.

Sympetrum striolatum hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Sympetrum fascié. 'Ssa spezia hè stata discritta pà a prima volta da Johann Friedrich Wilhelm Herbst in u 1789.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Sympetrum striolatum hè una spezia cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori siont'è l'Unioni internaziunali pà a cunsirvazioni di a natura (UICN). Eppuri, com'è par numarosi spezii di filangrochi, a distruzzioni di u so ambienti naturali, l'inguinamentu di l'acqua è l'usu eccessivu di pisticidii poni custituiscia minacci par a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunqua impurtanti di metta in piazza di i misuri di cunsirvazioni pà prisirvà i pupulazioni di Sympetrum striolatum è u so ambienti.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017
  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]