Sympetrum meridionale

À prupositu di Wikipedia
Sympetrum meridionale
Sympetrum meridionale
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Libellulidae
Genaru Sympetrum
Nomu binuminali
Sympetrum meridionale
Pierre Léonard Vander Linden, 1825, 1838

Sympetrum meridionale hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Libellulidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Sympetrum meridionale hè una spezia di filangroca appartinendu à a famiglia di i Libellulidae. 'Ssa spezia si distingui da a so taglia media, aghjunghjendu di regula una lunghezza da 4 à 5 centimi. I masci è i femini prisentani i diffarenzi di culurazioni. I masci inarbureghjani un addomi rossu vivu, mentri chì i femini ani un addomi giaddu incù marchi neri distintivi. L'ali sò trasparenti incù tacchi neri à a basa.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Sympetrum meridionale hè una spezia largamenti sparta in Auropa miridiunali. Omu u trova par u più in i righjoni mediterranii, in particulari in iSpagna, in Italia, in Grecia è in Francia. 'Ssa filangroca prifirisci l'ambienti acquatichi tali i stagni, i lavi è i vadini à ghjettu lentu. Hè ancu capaci à adattà si à ambienti più asciutti, tali i pratulini è i zoni buscosi.

Sympetrum meridionale hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Sympetrum meridionale hè una spezia attiva mentri i mesa d'istati, da ghjugnu à sittembri. L'adulti si nutriscini par u più d'insetti tali i zinzali, i moschi è i sbarabattuli. I masci sò tarrituriali è difendini u so tarritoriu contru à i intrusi. A ripruduzioni si faci par via d'accupiamentu, induva u masciu inguanta a femina pà u coddu incù i so appendici adduminali. I femini facini i so ova in acqua, induva i larvi si sviluppani prima di divintà adulti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Sympetrum meridionale apparteni à u genaru Sympetrum, chì ragruppa parechji spezii di filangrochi. Esistini uni pochi di sinonimi par 'ssa spezia, in particulari Libellula meridionalis è Sympetrum fonscolombii.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Sympetrum meridionale hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidaratu com'è essendu in priculu. Eppuri, com'è numarosi altri insetti, pò essa affittatu da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. A prisirvazioni di i zoni umiti è ambienti acquatichi hè escinziali pà assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è di a so diversità genetica. Misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di i filangrochi, sò nicissarii par prisirvà 'ssa spezia è u so ecusistema.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]