Sympetrum depressiusculum

À prupositu di Wikipedia
Sympetrum depressiusculum
Sympetrum depressiusculum
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Odonata
Famiglia Libellulidae
Generu Sympetrum
Nome binuminale
Sympetrum depressiusculum
Edmond de Selys Longchamps, 1841

Sympetrum depressiusculum hè una spezia di filangrocca chì face parte di a famiglia di e Libellulidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Sympetrum depressiusculum hè una spezia di filangrocca appartinendu à a famiglia di e Libellulidae. L'adulti di 'ssa spezia anu una taglia media, misurendu trà 35 è 40 millimetri di lunghezza. U so corpu hè smilzu è lungarinu, incù un culore di basa brunu o russicciu. I masci si distinguenu da u so addome rossu vivu, mentre ch'è e femine anu un addome più pallidu, di culore brunicciu. L'ale sò trasparente, incù tacche bughje à a basa.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè prisente in Europa, per u più in e rigione timperate. Omu a trova in particulare in Francia, in Belgica, in Germania, in Spagna è in Italia. Priferisce l'ambienti acquatichi tali i stagni, i lavi è e vadine à debule ghjettu. Omu pò ancu scuntrà la in e pratuline umite è i paduli.

Sympetrum depressiusculum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Sympetrum depressiusculum hè una spezia migratrice. L'adulti emergenu di regula trà ghjunghju è sittembre, è campanu mentre circa un mese. Si cibanu per u più d'insetti tali e zinzale, e mosche è e farfalle. I masci sò territuriali è difendenu u so territoriu contru à l'altri masci. A riproduzione hà locu in e zone acquatiche, induve e femine facenu i soovi in a vegetazione acquatica. E larve si sviluppanu in acqua è passanu per parechji tappe prima di diventà adulti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè ancu cunnisciuta sottu u nome di Sympetrum vulgatum depressiusculum. Face parte di u generu Sympetrum, chì ragruppa parechje spezie di filangrocche. E filangrocche di u generu Sympetrum sò caratterizate da u so addome smilzu è lungarinu, è ancu da e so ale trasparente.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Sympetrum depressiusculum hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu. Eppuru, cum'è numerosi insetti, pò esse affittata da a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare per causa di l'urbanisazione è di l'inguinamentu di l'acqua. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone umite è l'ambienti acquatichi per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è di a so biodiversità assuciata.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]