Vai al contenuto

Sylvia hortensis

À prupositu di Wikipedia
Sylvia hortensis
Sylvia hortensis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Passeriformes
Famiglia Sylviidae
Genaru Sylvia
Nomu binuminali
Sylvia hortensis
Johann Friedrich Gmelin, 1789

Sylvia hortensis hè una spezia d'aceddu chì faci parti di a famiglia di i Sylviidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Sylvia hortensis hè una spezia d'aceddu appartinendu à a famiglia di i Sylviidae. Stu aceddu misura à l'incirca 14 centimi di lunghezza è pesa trà 10 è 15 grammi. Prisenta un piumaghju par u più turchinu grisgicciu annantu à u sopra, incù un senu biancu è i fianchi rosulini. L'ali sò brunicci incù tacchi bianchi distintivi. U bizzicu hè finu è pinzutu, adattu à u so rigimu alimintari cumpostu par u più di mastaruculi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Sylvia hortensis hè prisenti in parti assà di l'Auropa, da u punenti di a Russia à u punenti di a Francia è di a Spagna. Omu a trova dinò in Africa subrana è in certi righjoni d'Asia minori. 'Ssa spezia prifirisci l'ambienti aparti tali i giardini, i parchi, i frutteti è l'arici di furesti. Hè à spessu ussirvata di l'abitazioni umani.

Sylvia hortensis hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Sylvia hortensis hè un aceddu migratori parziali. I pupulazioni da u nordu di a so aria di ripartizioni migrani versu u sudu d'invernu, mentri chì i pupulazioni da u sudu sò di regula sedintarii. Si nutrisci par u più di mastaruculi, tali culeuttari, sbarabattuli è ragna. Cattura i so predi effittuendu buli corti è chjappendu li in pienu bulu o annantu à i casci di l'arburi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Sylvia hortensis apparteni à u genaru Sylvia, chì ragruppa parechji spezii di capineri. Hè stata discritta pà a prima volta da u naturalistu Johann Friedrich Gmelin in u 1789. 'Ssa spezia hè calchì volta cunsidarata com'è una sottuspezia di Sylvia borin, ma hè di regula ricunnisciuta com'è una spezia distinta.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Sylvia hortensis hè una spezia rilativamenti sparta è a so pupulazioni hè cunsidarata com'è stabuli. Benifizieghja di a prisenza d'ambienti favurevuli tali i giardini è i parchi urbani. Eppuri, certi minacci pesani annantu à 'ssa spezia, in particulari a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni criscenti. A cunsirvazioni di 'ssi ambienti hè dunqua escinziali par assicurà a sopravvivenza à longu andà di Sylvia hortensis. I misuri di prutizzioni è di sinsibilisazioni sò nicissarii pà prisirvà 'ssa spezia è mantena a so pupulazioni stabuli.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]