Vai al contenuto

Sylvia conspicillata

À prupositu di Wikipedia
Sylvia conspicillata
Sylvia conspicillata
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Passeriformes
Famiglia Sylviidae
Genaru Sylvia
Nomu binuminali
Sylvia conspicillata
Coenraad Jacob Temminck, 1820

Sylvia conspicillata hè una spezia d'aceddu chì faci parti di a famiglia di i Sylviidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Sylvia conspicillata hè una spezia d'aceddu appartinendu à a famiglia di i Sylviidae. Hè un picculu passaru misurendu à l'incirca 12 centimi di lunghezza. I masci è i femini prisentani un piumaghju simuli, incù una testa grisgia è una striscia nera chì attraversa l'ochja. U spinu hè brunu ulivastru è u corpu hè biancu. L'ali sò di culori brunu scuru incù tacchi bianchi. U bizzicu hè finu è pinzutu, adattu à u so rigimu alimintari par u più cumpostu da mastaruculi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Sylvia conspicillata hè prisenti in u sudu di l'Auropa, in particulari in a penisula iberica, u sudu di a Francia, l'Italia è l'isuli mediterranii. Omu a trova dinò in Africa subrana, in particulari à u Maroccu è in Algiria. 'Ssa spezia hè migratrici è passa l'invernu in Africa subsaariana.

Sylvia conspicillata hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Sylvia conspicillata hè un aceddu par u più insettivoru. Si ciba par u più di mastaruculi tali i culeuttari, i sbarabattuli è i griddacci. Pò dinò cunsumà ragna è picculi invirtibrati. Par cibà si, ricerca attivamenti a so preda in i machjona è l'arbusti, saltendu di ramu in ramu incù agilità.

U periudu di ripruduzioni di Sylvia conspicillata hà locu trà aprili è lugliu. U masciu canta pà attirà a femina è difendi u so tarritoriu cantendu dipoi un appuddatoghju in altu. U nidu hè custruitu in i machjona o l'arbusti, à un'altezza varievuli di a terra. A femina diponi di regula 3 à 5 ova ch'edda cova duranti circa dui sittimani. I dui parenti participeghjani à l'incubazioni è à l'alimantazioni di i ghjovani.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Sylvia conspicillata apparteni à u genaru Sylvia, chì ragruppa parechji spezii di capineri. U so nomu scentificu cumplettu hè Sylvia conspicillata. Hè dinò cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Curruca conspicillata, Sylvia conspicillata conspicillata è Sylvia conspicillata orbitalis.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Sylvia conspicillata hè classificata com'è una spezia di priaccupazioni minori da l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Bench'è a so pupulazioni sii in calata in certi righjoni, ferma sparta è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu criticu. I principali minacci pà 'ssa spezia sò a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. A cunsirvazioni di i so ambienti è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di prisirvà 'ssa spezia sò escinziali pà assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]