Vai al contenuto

Sylvia borin

À prupositu di Wikipedia
A campagnola urtulana
Sylvia borin
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Passeriformes
Famiglia Sylviidae
Genaru Sylvia
Nomu binuminali
Sylvia borin
Pieter Boddaert, 1783

A campagnola urtulana (Sylvia borin) hè una spezia di aceddu chì faci parti di a famiglia di i Sylviidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

A campagnola urtulana hè una spezia d'aceddu appartinendu à a famiglia di i Sylviidae. Hè un picculu passaru misurendu circa 13 centimi di lunghezza. I masci è i femini prisentani un piumaghju simili, incù u sopra brunu ulivastru è u sottu bisgiu chjaru. T'ani dinò una calotta grisgia in capu è una striscia oculari nera. L'ali sò brunu scuru incù tacchi bianchi, è a coda hè appena furcata.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

A campagnola urtulana hè prisenti in parti assà di l'Auropa, da punenti di a Russia insin'à u punenti di a Francia è di l'Italia. Omu a trova dinò in Africa subrana è in certi righjoni d'Asia uccidentali. Prifirisci l'ambienti mezi aparti tali i giardini, i parchi, i frutteti è l'arici di furesti.

A campagnola urtulana hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

A campagnola urtulana hè un aceddu migratori parziali. I pupulazioni da u nordu di a so aria di ripartizioni migrani versu u sudu d'invernu, mentri chì i pupulazioni da u sudu sò di regula sedintarii. Si nutrisci par u più di mastaruculi, di picculi invirtibrati è di cali|baghi. U so cantu miludiosu hè carattaristicu è pò essa intesu mentri u periudu di ripruduzioni, da aprili à lugliu.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

A campagnola urtulana apparteni à u genaru Sylvia. Hè stata discritta par a prima volta da u naturalistu svidesi Carl Linnaeus in u 1766. Hè calchì volta cunsidarata com'è una sottuspezia di Sylvia communis, ma i studii genetichi ricenti ani cunfirmatu u so statutu di spezia distinta.

Parechji sinonimi di Sylvia borin sò: Sylvia hortensis, Sylvia hortensis borin.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

A campagnola urtulana hè una spezia rilativamenti sparta è a so pupulazioni hè cunsidarata com'è stabuli. Benifizieghja di a prutizzioni ufferta da i rigulazioni naziunali è internaziunali annantu à a cunsirvazioni di l'aceddi. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali è l'usu eccessivu di pisticidii poni custituiscia minacci pà 'ssa spezia. I misuri di cunsirvazioni tali a prisirvazioni di l'ambienti apprupriati è a sinsibilisazioni di u publicu sò escinziali par assicurà a sopravvivenza à longu andà di Sylvia borin.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]