Vai al contenuto

Sterna hirundo

À prupositu di Wikipedia
A rondina di mari
Sterna hirundo
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Charadriiformes
Famiglia Laridae
Genaru Sterna
Nomu binuminali
Sterna hirundo
Carl Linnaeus, 1758

A rondina di mari (Sterna hirundo) hè una spezia d'aceddu chì faci parti di a famiglia di i Laridae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

A ròndina di mari hè un aceddu marinu di taglia media appartinendu à a famiglia di i Laridae. Misura à l'incirca 35 centimi di lunghezza è pussedi una largura di à l'incirca 80 centimi. U so piumaghju hè par u più biancu, incù un cappuccinu neru in capu è un bizzicu rossu vivu. I so ali sò longhi è sfilanciati, ciò chì li parmetti di bulà incù agilità.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

A rondina di mari hè una spezia migratrici chì si ripraduci in i righjoni timparati di l'emisferu sittentriunali. Nichja par u più in Auropa, in America subrana è in Asia. Mentri a invernu, migra versu i righjoni trupicali è subtrupicali, ind'edda passa a staghjoni freta.

A rondina di mari hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

A rondina di mari si ciba par u più di pesci ch'edda cattura ciuttendu in acqua dapoi l'arii. Hè dinò capaci à bulà spiantendu a suparficia di l'acqua par chjappà predi. Duranti u periudu di ripruduzioni, i coppii di rondini di mari custruiscini i nidi sopra à isuli o scuglieri custieri. A femina diponi di regula 2 à 3 ova, ch'edda cova incù u masciu duranti circa 3 sittimani. I ghjovani Sterna hirundo chettani u nidu dopu à circa 3 sittimani è sò capaci à bulà pocu dopu.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

A rondina di mari apparteni à u genaru Sterna. Frà i sinonimi di 'ssa spezia, si trova Sterna fluviatilis, Sterna minuta è Sterna dougallii.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

A rondina di mari hè una spezia abbastanza sparta è a so pupulazioni hè cunsidarata com'è stabuli. Eppuri, certi minacci pesani annantu à 'ssa spezia, in particulari a distruzzioni di u so ambienti di ripruduzioni divuta à l'urbanisazioni custieri. I disturbi umani annantu à i siti di nidificazioni poni dinò avè un impattu negativu annantu à a ripruduzioni di i rondini di mari. I misuri di cunsirvazioni sò missi in campu par pruteghja i siti di nidificazioni è sinsibilizà u publicu à l'impurtanza di prisirvà 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]