Stenamma debile

À prupositu di Wikipedia
Stenamma debile
Stenamma debile
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Hymenoptera
Famiglia Formicidae
Generu Stenamma
Nome binuminale
Stenamma debile
Pierre André Latreille, 1798

Stenamma debile hè una spezia di furmicula chì face parte di a famiglia di e Formicidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Stenamma debile hè una spezia di furmicula appartinendu à a famiglia di e Formicidae. L'uparaghje di 'ssa spezia misuranu à l'incirca 3 à 4 millimetri di lunghezza. Anu un culore brunu scuru è un corpu smilzu è lungarinu. A so testa hè appena più larga ch'è u so turace è u so addome hè strettu. L'antenne sò cumposte da 12 sigmenti è sò appena incurvate. E mandibule sò corte è munite di picculi denti.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Stenamma debile hè una spezia endemica di e rigione muntose d'America suprana. Omu a trova per u più in i Stati di u Punente di i Stati Uniti, tali a California, l'Oregone è u Statu di Washington. Hè ancu prisente in certe rigione di u Canada, in particulare in Columbia Britannica è in Alberta.

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

E culonie di Stenamma debile sò di regula chjuche, cuntendu une poche di centinare d'individui. Campanu in nidi suttarranii, scavati in a terra o sottu à scogli. 'Sse furmicule sò per u più attivi di notte è sò assai discrete. Si nutriscenu per u più di picculi insetti, di nettare è di milastru produttu da a tampa.

Stenamma debile hè prisente in Corsica.[1]

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Stenamma debile hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia di furmicula. Hè stata discritta per a prima volta in 1874 da l'entomologu americanu William Morton Wheeler. 'Ssa spezia hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Stenamma debile var. californicum, Stenamma debile var. pacificum è Stenamma debile var. washingtonense.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A cunsirvazione di Stenamma debile hè una preoccupazione magiore per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. L'attività umane tale l'urbanisazione, u sfruttamentu furestieru è l'agricultura intensiva anu un impattu negativu annantu à e pupulazione di 'ssa spezia. Di più, u cambiamentu climaticu pò ancu affittà a ripartizione di Stenamma debile. Hè dunque impurtante di mette in piazza di e misure di cunsirvazione per prisirvà 'ssa spezia è u so ecusistema.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Rumsaïs B., Colindre L., Wegnez P., Galkowski C. & Colin T., Atlante di e furmicule di Corsica, Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2018

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Rumsaïs è altri (2018).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]