Stellaria neglecta

À prupositu di Wikipedia
Stellaria neglecta
Stellaria neglecta
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Caryophyllaceae
Generu Stellaria
Nome binuminale
Stellaria neglecta
Dominique Villars, 1789

Stellaria neglecta hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Caryophyllaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Stellaria neglecta hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Caryophyllaceae. Si caratterizeghja da i so piccioli smilzi è ramificati, pudendu aghjunghje un'altezza da 10 à 40 centimi. E so casce sò opposte, ovale è appena pinzute à l'estremità. I fiori di Stellaria neglecta sò chjuchi, bianchi è ragruppati in infiuriscenze terminale. Ogni fiore pussede cinque petali prufundamente divisi, dendu l'imprissione d'avè ne deci.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Stellaria neglecta hè originaria d'Europa, ma s'hè sparta in numerose rigione di u mondu. Omu a trova per u più in e pratuline, i campi cultivati, i giardini è i bordi di stradoni. 'Ssa pianta hà una grande capacità d'adattamentu è pò culunizà prestu nuvelli ambienti.

Stellaria neglecta hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Stellaria neglecta fiurisce da maghju à sittembre. Si riproduce per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu, l'animali è l'attività umane. 'Ssa pianta hà una crescita rapida è pò furmà vaste culonie. Hè ancu capace à autofecundà si, ciò chì prupizia a so prupagazione. Stellaria neglecta hè una pianta annuale, ciò chì significheghja ch'è ella cumpletta u so ciculu di vita in una staghjone sola.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Stellaria neglecta hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Stellaria media subsp. neglecta, Stellaria media var. neglecta è Stellaria media var. montana. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà 'ssa pianta, ma sò avale cunsiderati cum'è sinonimi di Stellaria neglecta.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Stellaria neglecta hè cunsiderata cum'è una spezia invadente in numerose rigione di u mondu. U so putenziale di culunisazione rapida è a so capacità à adattà si à sfarenti ambienti ne facenu una minaccia per a biodiversità lucale. In certe rigione, misure di cuntrollu sò messe in piazza per limità a so prupagazione. Hè ricumandatu di surviglià attentamente e zone induve Stellaria neglecta hè prisente è di piglià e misure per privene a so prupagazione in l'ecusistemi sensibili.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]