Stellaria media

À prupositu di Wikipedia
Stellaria media
Stellaria media
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Caryophyllaceae
Generu Stellaria
Nome binuminale
Stellaria media
Dominique Villars, 1789

Stellaria media hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Caryophyllaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Stellaria media hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Caryophyllaceae. Hè caratterizata da e so fiurarelli bianchi è e so foglie strette è pinzute. A pianta misura di regula trà 10 è 40 centimi d'altura. I fiori di Stellaria media sò ragruppati in gaspe è pussedenu cinque petali prufundamente divisi, dendu l'apparenza d'una stella.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Stellaria media hè originaria d'Eurasia, ma s'hè sparta in u mondu sanu grazia à u so adattamentu à sfarenti climi è terre. Omu a trova currentemente in e rigione timperate di l'emisferu nordu, in particulare in Europa, in Asia è in America suprana. Cresce in e pratuline, i giardini, i campi cultivati è e zone disturbate.

Stellaria media hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Stellaria media hè una pianta annuale chì si riproduce per via di granelli. Fiurisce da maghju à sittembre, pruducendu numerosi granelli chì sò spergugliati da u ventu, l'animali è l'attività umane. A pianta hà una crescita rapida è pò furmà tappetti densi in e zone induv'ella hè prisente. Hè capace à adattà si à sfarenti tipi di terre è di cundizione ambientale, ciò chì li permette di culunizà nuvelli ambienti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Stellaria media hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi, tali Stellaria media subsp. media, Stellaria media subsp. neglecta è Stellaria neglecta. 'Ssi nomi sò sinonimi chì sò stati imprudati in u passatu per designà variazione di 'ssa pianta, ma sò avale cunsiderati cum'è sottuspezie o forme distinte.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Stellaria media hè una pianta cumuna è largamente sparta, ciò chì li cunferisce un statutu di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Hè à spessu cunsiderata cum'è una gattiva erba in e culture agricule, chì pò fà cuncurrenza à e culture è riduce i rindimenti. Eppuru, ghjoca ancu un rollu eculogicu impurtante furnendu u cibu è un aggrottu à numerosi insetti è picculi animali.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]