Stachys ocymastrum

À prupositu di Wikipedia
Stachys ocymastrum
Stachys ocymastrum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Lamiales
Famiglia Lamiaceae
Genaru Stachys
Nomu binuminali
Stachys ocymastrum
Antoine Gouan, 1764

Stachys ocymastrum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Lamiaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Stachys ocymastrum hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Lamiaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. I so fogli sò upposti, uvali è appena dintati annantu à i bordi. I fiora di Stachys ocymastrum sò ragruppati in spighi densi di culori rusulinu à viulinu. 'Ssa pianta sgaghja una aggradevuli adori arumaticu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Stachys ocymastrum hè urighjinaria di u bacinu mediterraniu, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i righjoni custieri di a Spagna, di a Francia, di l'Italia è di a Grecia. Cresci ancu in certi parti di l'Africa di u Nordu è di u Mediu Urienti. 'Ssa pianta priferi i terri beddi assiccati è assuliati, è hè à spessu prisenti in i pratulini, i cuddini è i zoni pitricosi.

Stachys ocymastrum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Stachys ocymastrum hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più par via di graneddi. Fiurisci da maghju à sittembri, attirendu numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò spargugliati da u ventu o da l'animali. 'Ssa pianta hà sviluppatu un adattamentu intarissanti par sopravviva in ambienti aridi : i so casci sò cuparti à pela chì riducini a perdita d'acqua in evapurazioni.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Stachys ocymastrum apparteni à u genaru Stachys, chì cumprendi à l'incirca 300 spezii di pianti arbacei. Hè calchì volta cunsidarata com'è una sottuspezia di Stachys cretica, un'antra spezia di salvia prisenti in u righjonu mediterraniu. I sinonimi di Stachys ocymastrum inchjudini Stachys grandiflora è Stachys maritima.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Stachys ocymastrum ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia minacciata. Hè largamenti sparta in a so aria di ripartizioni naturali è ùn faci micca l'ughjettu di misuri di cunsirvazioni spicifichi. Eppuri, par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva, hè impurtanti di surviglià u statu di i pupulazioni di 'ssa pianta è di piglià misuri di prisirvazioni s'eddu hè nicissariu.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]