Vai al contenuto

Spergularia media

À prupositu di Wikipedia
A rinaghjola media
Spergularia media
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Caryophyllaceae
Generu Spergularia
Nome binuminale
Spergularia media
Wilibald Swibert Joseph Gottlieb von Besser, 1822

A rinaghjola media (Spergularia media) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Caryophyllaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

A rinaghjola media hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Caryophyllaceae. Si caratterizeghja da piccioli smilzi è ramificati pudendu aghjunghje un'altezza di 30 centimi. E so foglie sò lineare, opposte è di culore verde. I fiori di Spergularia media sò chjuchi è ragruppati in infiuriscenze terminale. Sò di culore rusulatu pallidu à biancu è pussedenu cinque petali.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A rinaghjola media hè originaria d'Europa, ma s'hè ancu sparta in altre rigione di u mondu, in particulare in America suprana. Omu a trova per u più in e zone custiere, e pratuline umite è e dune di rena. 'Ssa pianta hà una priferenza per e terre saliti è rinosi.

Spergularia media hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

A rinaghjola media hè una pianta adatta di l'ambienti custieri è à i terre salini. Pussede radiche pocu prufonde chì li permettenu di resiste à e maree è à e piene. 'Ssa pianta hè ancu capace à tullerà alti livelli di sale in a terra, grazia à l'adattamenti fisiulogichi tali l'escrezione di sale da e ghjandule situate annantu à e so foglie.

A fiuritura di a rinaghjola media hà locu da ghjunghju à sittembre. I fiori sò inamacati da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle. Dopu à l'impullinazione, i fiori si trasformanu in capsule cuntinendu numerosi granelli. 'Sse granelli sò spergugliati da u ventu è ponu firmà campii mentre parechji anni.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Spergularia media hè u nome scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Spergularia rubra, Spergularia marinete è Spergularia salina. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà pupulazione di Spergularia media prisintendu variazione morfulogiche.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A rinaghjola media ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè relativamente cumuna in a so area di ripartizione è hè capace à culunizà nuvelli ambienti. Eppuru, a distruzzione di i so ambienti naturali, tali e zone custiere, pò custituisce una minaccia per 'ssa pianta. Hè dunque impurtante di prisirvà 'ssi ecusistemi fragili per assicurà a sopravvivenza di Spergularia media è d'altre spezie chì ne dipendenu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]