Spergularia marina

À prupositu di Wikipedia
A rinaghjola marina
Spergularia marina
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Caryophyllaceae
Generu Spergularia
Nome binuminale
Spergularia marina
Wilibald Swibert Joseph Gottlieb von Besser, 1822

A rinaghjola marina (Spergularia marina) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Caryophyllaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

A rinaghjola marina hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Caryophyllaceae. Si caratterizeghja da piccioli smilzi è pasciulanti, pudendu aghjunghje insin'à 30 centimi di lunghezza. E so casce sò lineare, opposte è succulente, misurendu circa 2 à 4 centimi di lunghezza. I fiori di Spergularia marinete sò chjuchi è bianchi, ragruppati in infiuriscenze terminale. 'Ssa pianta prisenta un adattamentu di prima trinca à u so ambiente, chì hè capace à tullerà cundizione di salinità elevate.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A rinaghjola marina hè una spezia largamente sparta in e rigione custiere di u mondu sanu. Omu a trova per u più u longu di e coste di l'Atlanticu, di u mare Terraniu è Pacificu. Hè ancu prisente in e zone custiere di l'America suprana, di l'Europa, di l'Africa è di l'Asia. 'Ssa pianta cresce di regula in e zone intertidale, induv'ella hè esposta à e maree è à e fluttuazione di salinità.

A rinaghjola marina hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

A rinaghjola marina hè una pianta adatta à a vita in mezu salinu. Pussede ghjandule spiciale annantu à e so casce chì li permettenu di rigittà l'eccessu di sale assurbitu da e so radiche. 'Ssu adattamentu li permette di sopravvive in ambienti induve d'altre piante ùn puderianu micca pruspirà. A riproduzione di Spergularia marinete si face da a produzzione di granelli, chì sò spergugliati da u ventu o l'acqua.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Spergularia marina hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Spergularia salina è Spergularia rubra. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà pupulazione di Spergularia marina chì prisintavanu variazione morfulogiche.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A rinaghjola marina hè cunsiderata cum'è una spezia à preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Bench'ella possi esse affittata da a distruzzione di u so ambiente custieru per causa di l'urbanisazione è sviluppu custieru, hè capace à culunizà nuvelle zone è à adattà si à cundizione cambiarine. Eppuru, hè impurtante di surviglià l'impattu di l'attività umane annantu à e pupulazione di Spergularia marina cù u fine di garantisce a so cunsirvazione à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]