Vai al contenuto

Sorghum halepense

À prupositu di Wikipedia
Sorghum halepense
Sorghum halepense
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Poales
Famiglia Poaceae
Generu Sorghum
Nome binuminale
Sorghum halepense
Christiaan Hendrik Persoon, 1805

Sorghum halepense hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Poaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Sorghum halepense hè una spezia di pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Poaceae. 'Ssa pianta pò aghjunghje un'altezza da 1 à 2 metri è pussede piccioli ritti è robusti. E casce sò longhe è strette, misurendu à l'incirca 30 à 60 centimi di longu. L'infiuriscenze sò pannochje dense è cumpatte, cumposte da fiurarelli ermafroditi.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Sorghum halepense hè originariu di a rigione mediterrania, ma s'hè spartu in numerose rigione di u mondu per causa di u so adattamentu à sfarenti climi. Omu u trova oghje in numerosi paesi, in particulare in America suprana, in Europa, in Asia è in Africa. 'Ssa pianta hè cunsiderata cum'è una gattiva erba invadente in numerose rigione induv'ella pò incausà prublemi in e culture agricule.

Sorghum halepense hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Sorghum halepense si sparghje per u più per via di rizomi suttarranii, chì li permettenu di furmà culonie dense. 'Ssa pianta hè assai resistente è pò sopravvive in cundizione difficile, tale a sicchina, e terre povere in nutrimenti è e timperature elevate. Si riproduce ancu per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu è l'animali.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Sorghum halepense hè ancu cunnisciutu sottu à altre nomi, tali Sorghum arundinaceum, Sorghum aegyptiacum è Sorghum halepense var. halepense. 'Ssi sinonimi sò imprudati per designà differente sottuspezie o varietà di a pianta.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Per causa di a so capacità à prupagà si prestu è à invadisce e culture, Sorghum halepense hè cunsideratu cum'è una gattiva erba nucibile in numerose rigione. Pò incausà perdite di rindimentu impurtante in e culture di biada è d'altre piante cultivate. Per 'ssa raghjone, e misure di cuntrollu sò à spessu messe in piazza per limità a so prupagazione. Quessa pò inchjude l'usu d'erbicidii, a rutazione di e culture è a gistione di e zone infistate.

Malgradu u so statutu di gattiva erba, Sorghum halepense prisenta certi avantaghji putenziali. Hè usatu in certi paesi cum'è furagiu per u bestiame, per causa di u so altu tenore in nutrimenti. Di più, certe varietà di Sorghum halepense sò studiate per a so resistenza à a sicchina è puderianu esse imprudate in prugrammi di migliuranza di e culture.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]