Sorbus torminalis

À prupositu di Wikipedia
Sorbus torminalis
Sorbus torminalis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Sorbus
Nome binuminale
Sorbus torminalis
Carl Linnaeus, 1753

Sorbus torminalis hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Sorbus torminalis hè un arburu scasciante appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Pò aghjunghje un'altezza da 15 à 25 metri è pussede una curona larga è attundata. E casce sò alterne, cumposte è misuranu circa 10 à 15 cm di longu. Sò di forma ovale incù bordi dentati. I fiori bianchi o crema appariscenu di veranu è sò ragruppati in corimbi. I frutti sò drupe di culore brunu o russicciu, chì maturanu d'auturnu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Sorbus torminalis hè originariu d'Europa cintrale è occidentale. Omu u trova per u più in e rigione timperate, in particulare in Francia, in Germania, in Svizzera, in Italia è in Inghilterra. Cresce di regula in e fureste miste è e sepe.

Sorbus torminalis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Sorbus torminalis hè un arburu à crescita lenta. Priferisce e terre belle assiccate è ricche di nutrimenti. Hè capace à tullerà cundizione di sicchina muderata. I fiori sò inamacati da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle. I frutti sò cunsumati da numerosi acelli, ciò chì cuntribuisce à a dispersione di i granelli.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Sorbus torminalis hè ancu cunnisciutu sottu à altre nomi scentifichi, tali Sorbus domestica è Aria torminalis. 'Ssi sinonimi sò imprudati per designà listessa spezia.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Sorbus torminalis hè cunsideratu cum'è una spezia vulnerabile per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. A disfuristazione è l'urbanisazione anu caghjunatu una diminuzione di a so pupulazione in numerose rigione. E misure di cunsirvazione sò necessarie per pruteghje 'ssa spezia, in particulare a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]