Somatochlora meridionalis

À prupositu di Wikipedia
Somatochlora meridionalis
Somatochlora meridionalis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Corduliidae
Genaru Somatochlora
Nomu binuminali
Somatochlora meridionalis
Edward Donovan, 1807

Somatochlora meridionalis hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Corduliidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Somatochlora meridionalis hè una spezia di filangroca appartinendu à a famiglia di i Corduliidae. Si distingui da a so taglia media, a so culurazioni distintiva è i so carattaristichi murfulogichi singuli. I masci misurani di regula trà 5 è 6 centimi di lunghezza, mentri chì i femini sò appena più grandi, aghjunghjendu una lunghezza da 6 à 7 centimi. U so corpu hè smilzu è lungarinu, incù una testa larga è ochja glubulosi. L'ali sò trasparenti, incù una tinta appena ambrata in fondu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Somatochlora meridionalis hè una spezia endemica di i righjoni mediterranii d'Auropa. Omu a trova par u più in u sudu di a Francia, l'Italia, a Spagna è a Grecia. Prifirisci l'ambienti acquatichi tali i fiumiceddi, i vadini è i stagni, ind'edda si pò ripraducia è nutriscia si.

Somatochlora meridionalis hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

I filangrochi di a spezia Somatochlora meridionalis sò pridatori vuraci. Si nutriscini par u più d'insetti bulanti tali i zinzali, i moschi è i sbarabattuli. Caccighjeghjani i so predi in bulu, usendu a so listrezza è a so vilucità pà chjappà li in pienu bulu. I larvi di 'ssa spezia si sviluppani in acqua, ind'eddi passani a maiò parti di a so vita prima di metamurfusà si in adulti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Somatochlora meridionalis hè stata discritta par a prima volta in 1840 da l'entumologu francesu Pierre André Latreille. 'Ssa spezia apparteni à a famiglia di i Corduliidae, chì cumprendi bon parechji spezii di filangrochi. Hè strittamenti liata à altri spezii di filangrochi di u genaru Somatochlora, tali Somatochlora arctica è Somatochlora alpestris.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Somatochlora meridionalis hè cunsidarata com'è una spezia vulnerevuli par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali è di l'inguinamentu di l'acqua. L'attività umani tali l'urbanisazioni, l'agricultura intinsiva è l'usu di pisticidii ani un impattu negativu annantu à i pupulazioni di 'ssa spezia. Misuri di cunsirvazioni sò nicissarii par pruteghja l'ambienti acquatichi è prisirvà a biudiversità. A sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a cunsirvazioni di i filangrochi è di u so ambienti hè ancu escinziali pà assicurà a sopravvivenza di Somatochlora meridionalis è d'altri spezii imparintati.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]