Somatochlora flavomaculata

À prupositu di Wikipedia
Somatochlora flavomaculata
Somatochlora flavomaculata
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Corduliidae
Genaru Somatochlora
Nomu binuminali
Somatochlora flavomaculata
Taxon author not found

Somatochlora flavomaculata hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Corduliidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Somatochlora flavomaculata, ancu cunnisciuta sottu à u nomu cumunu di filangroca à tacchi giaddi, hè una spezia di filangroca appartinendu à a famiglia di i Corduliidae. 'Ssa spezia si distingui da a so taglia media, a so culurazioni distintiva è i so mutivi unichi.

L'adulti di Somatochlora flavomaculata misurani di regula trà 5 è 6 centimi di lunghezza. U so corpu hè smilzu è lungarinu, incù una testa larga è l'ochja glubulosi. L'ali sò trasparenti, incù tacchi giaddi carattaristichi vicinu à a basa. U turaci hè di culori verdi metallicu, mentri chì l'addomi prisenta strisci neri è giaddi altirnati.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Somatochlora flavomaculata hè par u più prisenti in Auropa, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova in diversi ambienti acquatichi, tali i lavi, i stagni, i vadini è i paduli. 'Ssa spezia hè ancu prisenti in certi righjoni d'Asia, in particulari in Siberia è in China.

Somatochlora flavomaculata hè prisenti in Corsica ma hè rarissima. 'Ssa spezia di filangrocca hè classata annantu à a lista rossa di i filangrochi di Corsica, in priculu criticu di sparizioni.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

I filangrochi à tacchi giaddi sò pridatori vuraci, cibendu si par u più d'insetti tali i zinzali, i moschi è i sbarabattuli. Caccighjeghjani i so predi in bulu, apradendu a so scaltrezza è a so vilucità pà chjappà li in pienu bulu. I larvi di Somatochlora flavomaculata campani in l'acqua, sviluppendu si in ambienti acquatichi ricchi di vegetazioni.

A ripruduzioni di 'ssa spezia si svoglii di regula di branu è d'istatina. I masci effittueghjani buli di parata cumplessi pà attirà i femini. Dopu à l'accupiamentu, i femini facini i so ova in acqua, induva i larvi si sviluppani sinu à a so sbucciata.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Somatochlora flavomaculata hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia di filangroca. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Cordulia flavomaculata, Cordulia flavomaculata flavomaculata è Cordulia flavomaculata flavomaculata flavomaculata.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Somatochlora flavomaculata ùn sii micca cunsidarata com'è una spezia in priculu à u pianu mundiali, a so cunsirvazioni ferma impurtanti par prisirvà a biudiversità di l'ecusistemi acquatichi. A distruzzioni di l'ambienti naturali, l'inguinamentu di l'acqua è i cambiamenti climatichi poni avè un impattu negativu annantu à i pupulazioni di 'ssa spezia. Misuri di prutizzioni di i zoni umiti è di sinsibilisazioni à l'impurtanza di a cunsirvazioni sò escinziali pà assicurà a sopravvivenza di Somatochlora flavomaculata è d'altri spezii di filangrochi.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]