Solidago canadensis

À prupositu di Wikipedia
Solidago canadensis
Solidago canadensis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Solidago
Nome binuminale
Solidago canadensis
Carl Linnaeus, 1753

Solidago canadensis hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Asteraceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Solidago canadensis hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Asteraceae. Si distingue da u so picciolu rittu è ramificata, pudendu aghjunghje un'altezza da 1 à 2 metri. E so casce sò lanceulate, dentate è disposte di manera altirnata longu à u picciolu. I fiori gialli, ragruppati in gaspe terminale, sò caratteristichi di 'ssa spezia.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Originaria d'America suprana, Solidago canadensis hè largamente sparta in e rigione timperate di 'ssu cuntinente. Omu a trova in particulare à u Canada, in i Stati Uniti è à u Messicu. 'Ssa pianta hà ancu statu introdutta in altre parte di u mondu, in particulare in Europa è in Asia, induv's'hè naturalizata in certe rigione.

Solidago canadensis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Solidago canadensis hè una pianta vivace chì si riproduce per u più in via sessuata, grazia à l'impullinazione di i fiori da l'insetti. Fiurisce di regula da lugliu à sittembre, pruducendu cusì un'abbundanza di nettare chì attira numerosi insetti inamacatori, tali l'ape è e farfalle. I granelli, spergugliate da u ventu, permettenu ancu a prupagazione di a spezia.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Solidago canadensis hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Solidago altissima, Solidago canadensis var. scabra, Solidago elongata, Solidago gigantea, Solidago lepida, Solidago longifolia, Solidago mexicana, Solidago puberula.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Benchì Solidago canadensis ùn sia micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata, pò diventà invadente in certe rigione induv'ella hè stata introdutta. U so putenziale di crescita rapida è a so capacità à furmà culonie dense ponu caghjunà una cumpetizione incù e spezie indigene, disturbendu cusì l'ecusistemi lucali. Hè dunque impurtante di surviglià è di gistisce e pupulazione di Solidago canadensis in e zone induv'ella hè prisente cù u fine di privene l'impatti negativi annantu à a biodiversità.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]