Solanum laciniatum

À prupositu di Wikipedia
Solanum laciniatum
Solanum laciniatum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Solanales
Famiglia Solanaceae
Genaru Solanum
Nomu binuminali
Solanum laciniatum
William Aiton, 1789

Solanum laciniatum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Solanaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Solanum laciniatum hè una spezia di pianta appartinendu à a famiglia di i Solanaceae. 'Ssa pianta vivaci hè urighjinaria d'Australia è di Nova Zilanda. Si distingui da i so grandi fogli frastagliati in lobi fondi, chì li cunfariscini un'apparenza esotica è attraenti.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Solanum laciniatum hè largamenti spartu in Australia, ind'eddu hè prisenti in i righjoni custieri è i zoni muntosi. Omu u trova ancu in Nova Zilanda, ind'eddu hè cunsidaratu com'è una spezia intradutta. 'Ssa pianta hà ancu stata intradutta in altri righjoni di u mondu, in particulari in Auropa è in America subrana, ind'edda hè cultivata com'è pianta urnamintali.

Solanum laciniatum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Solanum laciniatum hè una pianta vivaci chì cresci di regula insin'à un'altezza da 1 à 2 metri. Pussedi i piccioli ribusti è ramificati, è ancu casci verdi lampanti è frastagliati in lobi fondi. I fiora di 'ssa pianta sò di culori turchinu o viulettu è sò ragruppati in gaspi. Sò suvitati da frutti sferichi di culori giaddu o arancinu, chì cuntenini numarosi picculi graneddi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Solanum laciniatum hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Hè statu discrittu pà a prima volta da u butanistu francesu Jean-Baptiste Lamarck in u 1793. 'Ssa pianta hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma scentifichi, tali Solanum aviculare è Solanum vescum. 'Ssi sinonimi sò stati apradati in u passatu, ma u nomu attualmenti accittatu hè Solanum laciniatum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Solanum laciniatum hè cunsidaratu com'è una spezia à priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Bench'eddu possi essa cultivatu com'è pianta urnamintali, pò ancu diffonda si di manera invasiva in certi righjoni. Eppuri, ùn hè micca cunsidaratu com'è una minaccia significativa par l'ecusistemi naturali. Hè impurtanti di surviglià a so prupagazioni è di piglià misuri apprupriati pà evità ch'eddu ùn diventi invadenti in certi righjoni ind'eddu hè statu intraduttu.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]