Vai al contenuto

Smyrnium olusatrum

À prupositu di Wikipedia
Smyrnium olusatrum
Smyrnium olusatrum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Apiales
Famiglia Apiaceae
Genaru Smyrnium
Nomu binuminali
Smyrnium olusatrum
Carl Linnaeus, 1753

Smyrnium olusatrum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Apiaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Smyrnium olusatrum hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Apiaceae. Si caratterizeghja da i so casci verdi lampanti è i so fiurareddi giaddi ragruppati in cucculi. 'Ssa pianta pò aghjunghja un'altezza da 1 à 2 metri è pussedi un picciolu cavu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Smyrnium olusatrum hè urighjinariu d'Auropa è d'Africa subrana, ma hè stata intraduttu in altri righjoni di u mondu par via di i so qualità urnamintali è culinarii. Omu u trova par u più in i pratulini umiti, i bordi di vadini è i zoni custieri.

Smyrnium olusatrum hè prisenti in Corsica.[1]

'Ssa pianta si sviluppa di regula à parta di i so graneddi chì ghjirmineghjani di branu. Hà una crescita rapita è pò fiuriscia da a so primu annu. I fiora di u Smyrnium olusatrum sò inamacati da l'insetti, in particulari l'abbi è i sbarabattuli. I frutti sò picculi graneddi uvali chì sò spargugliati da u ventu.

Smyrnium olusatrum hè ancu cunnisciutu sottu à altri noma scentifichi, tali Smyrnium olusatrum subsp. olusatrum è Smyrnium olusatrum subsp. perfoliatum. 'Ssi noma sò usati pà disignà sottuspezii di a pianta chì prisentani variazioni murfulogichi lebbii.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Smyrnium olusatrum hè cunsidaratu com'è una spezia à priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Bench'è eddu possi essa minacciatu in certi righjoni par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali, hè dinò largamenti spartu è a so pupulazioni hè stabuli. Eppuri, hè impurtanti di surviglià l'impattu di l'attività umani annantu à 'ssa pianta è di piglià misuri di cunsirvazioni apprupriati par prisirvà a so diversità genetica.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]