Sisymbrium runcinatum

À prupositu di Wikipedia
Sisymbrium runcinatum
Sisymbrium runcinatum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Brassicales
Famiglia Brassicaceae
Genaru Sisymbrium
Nomu binuminali
Sisymbrium runcinatum
Augustin-Pyramus de Candolle, 1821

Sisymbrium runcinatum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Brassicaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Sisymbrium runcinatum hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Brassicaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. I casci sò pinnati, incù lobi dintati è una tissitura appena piluta. I fiora sò chjuchi è giaddi, ragruppati in gaspi terminali. I frutti sò siliquetti liniari, cuntinendu numarosi graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè urighjinaria d'Auropa, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i righjoni timparati, in particulari in Francia, in iSpagna, in Italia è in Alimagna. Hà ancu statu intradutta in altri parti di u mondu, in particulari in America subrana è in Australia.

Sisymbrium runcinatum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Sisymbrium runcinatum hè una pianta annuali chì si ripraduci par via di graneddi. Cresci in diversi ambienti, tali i pratulini, i campi cultivati, i bordi di stradonu è i tarreni abbandunati. Prifirisci i terri beddi assiccati è assuliati. A fiuritura hà locu di branu è d'istati, attirendu l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Sisymbrium runcinatum hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu di Sisymbrium ufficinali subsp. runcinatum. 'Ssu nomu hè stata usatu in certi classifichi antiriori, ma hè avà cunsidaratu com'è un sinonimu di Sisymbrium runcinatum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia ùn hè micca cunsidarata com'è minacciata. Hè capaci à adattà si à diffarenti tipi d'ambienti ed hè à spessu cunsidarata com'è una gattiva arba in i culturi. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali è l'usu eccessivu di pisticidii poni avè un impattu negativu annantu à a so pupulazioni. Hè dunqua impurtanti di piglià misuri di cunsirvazioni pà prisirvà 'ssa pianta è mantena a so biudiversità.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]