Sisymbrium irio

À prupositu di Wikipedia
Sisymbrium irio
Sisymbrium irio
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Brassicales
Famiglia Brassicaceae
Genaru Sisymbrium
Nomu binuminali
Sisymbrium irio
Carl Linnaeus, 1753

Sisymbrium irio hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Brassicaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Sisymbrium irio hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Brassicaceae. Hè urighjinaria di i righjoni mediterranii ed hè largamenti sparta in i zoni timparati di u mondu sanu. 'Ssa pianta pò aghjunghja un'altezza da 30 à 80 centimi è pussedi piccioli ritti è ramificati. I so casci sò alterni, pinnati è dintati, incù lobi stretti. I fiora di Sisymbrium irio sò chjuchi, di culori giaddu pallidu, ragruppati in gaspi terminali.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Sisymbrium irio hè una spezia cusmupolita, prisenti in numarosi paesi di u mondu. Omu a trova in particulari in Auropa, in Africa subrana, in Asia uccidentali, in America subrana è in Australia. 'Ssa pianta cresci di regula in ambienti disturbati tali i campi cultivati, i bordi di stradona, i tarreni abbandunati è i giardini abbandunati. Hè cunsidarata com'è una gattiva arba invadenti in certi righjoni.

Sisymbrium irio hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Sisymbrium irio hè una pianta annuali à ciculu di vita corri. Si ripraduci par u più par via di graneddi, chì sò spargugliati da u ventu. A fiuritura hà locu da maghju à sittembri, siont'è i cundizioni climatichi. I fiora sò inamacati da l'insetti, in particulari l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi di Sisymbrium irio sò capaci à firmà durmenti in a terra mentri parechji anni, ciò chì prupizia a so parsistenza in l'ambienti disturbati.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Sisymbrium irio hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè stata discritta par a prima volta da Carl von Linné in 1753 in a so opara Species Plantarum. Frà i sinonimi di Sisymbrium irio, si trova Erysimum irio, Hesperis irio è Sisymbrium uriintali.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Sisymbrium irio hè una pianta cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Eppuri, par causa di a so capacità à culunizà prestu l'ambienti disturbati, pò divintà invadenti è nocia à a biudiversità lucali. In certi righjoni, misuri di gistioni sò missi in campu par cuntrullà a so prupagazioni è prisirvà l'ecusistemi indigeni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]