Silene succulenta

À prupositu di Wikipedia
Silene succulenta
Silene succulenta
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Caryophyllaceae
Generu Silene
Nome binuminale
Silene succulenta
Carl Linnaeus, 1753

Silene succulenta hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Caryophyllaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Silene succulenta hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Caryophyllaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 20 à 40 centimi. E casce sò lineare, opposte è appena carnate. I fiori, di culore rusulatu pallidu à biancu, sò ragruppati in infiuriscenze terminale. Ogni fiore prisenta cinque petali prufundamente frastagliati, dendu l'apparenza d'una curona.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè originaria di e rigione mediterranie, in particulare da u sudu di l'Europa è di l'Africa suprana. Omu a trova per u più in e zone custiere, e dune di rena è e pratuline asciutte. Silene succulenta hè ancu prisente in certe rigione d'Asia occidentale.

Silene succulenta hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Silene succulenta hè una pianta adatta à l'ambienti aridi è à e terre povere in nutrimenti. Pussede radiche girante chì li permettenu di coglie l'acqua in prufundità. 'Ssa spezia hè ancu capace à accumulà l'acqua in i so piccioli carnati, ciò chì li cunferisce una certa resistenza à a sicchina.

A fiuritura di Silene succulenta hà locu di regula di veranu è d'istate. I fiori sò inamacati da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle. I granelli sò dopu spergugliati da u ventu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

I sinonimi di sò Silene succulenta: Silene littorea, Silene maritima.

A classifica di Silene succulenta hè stata sugetta à certe contruversie. Certi botanisti anu prupostu di classificà la in u generu Lychnis, mentre ch'è d'altri a cunsidereghjanu cum'è una sottuspezia di Silene vulgaris. Eppuru, a maiò parte di e fonte scentifiche a ricunnoscenu cum'è una spezia distinta.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Silene succulenta hè cunsiderata cum'è una spezia vulnerabile per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. L'attività umane tale l'urbanisazione, l'agricultura intensiva è u turismu custieru anu caghjunatu una diminuzione di e so pupulazione. E misure di cunsirvazione sò necessarie per prisirvà 'ssa pianta, in particulare a prutezzione di i so ambienti è a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]