Silene gallica

À prupositu di Wikipedia
Silene gallica
Silene gallica
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Caryophyllaceae
Generu Silene
Nome binuminale
Silene gallica
Carl Linnaeus, 1753

Silene gallica hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Caryophyllaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Silene gallica hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Caryophyllaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. E casce sò lineare, opposte è appena pilute. I fiori, di culore rusulatu pallidu à biancu, sò ragruppati in infiuriscenze terminale. Ogni fiore prisenta cinque petali prufundamente frastagliati, dendu l'apparenza di denti.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè originaria d'Europa è d'Africa suprana. Omu a trova per u più in e pratuline, l'arici di fureste è i terreni abbandunati. Silene gallica hè ancu prisente in certe rigione d'Asia è d'America suprana, induv'ella hè stata introdutta.

Silene gallica hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Silene gallica hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A fiuritura hà locu da maghju à aostu, attirendu numerosi insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o per mezu di l'animali chì trasportanu e capsule di granelli appiccati à u so pilame.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Silene gallica hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Melandrium gallicum, Lychnis gallica è Silene gallica var. gallica.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Benchì Silene gallica ùn sia micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata, certe pupulazione ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta hè prisente cù u fine di mantene a so biodiversità è u so rollu in l'ecusistemi lucali.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]