Setaria pumila

À prupositu di Wikipedia
Setaria pumila
Setaria pumila
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Poales
Famiglia Poaceae
Generu Setaria
Nome binuminale
Setaria pumila
Ginés Alejandro López González, 1986

Setaria pumila hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Poaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Setaria pumila hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Poaceae. Si caratterizeghja da a so piccula taglia, aghjunghjendu di regula trà 10 è 50 centimi d'altezza. I so piccioli sò smilzi è dritti, incù casce strette è lungarine. L'infiuriscenze sò spighe cumpatte, cumposte di fiurarelli disposti in gaspe.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Setaria pumila hè originaria d'America suprana, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e pratuline, i campi cultivati, i bordi di stradone è e zone disturbate. Hà ancu statu introdutta in altre rigione di u mondu, in particulare in Europa, in Asia è in Australia.

Setaria pumila hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Setaria pumila hè una pianta annuale chì si riproduce per via di granelli. Fiurisce di regula da ghjunghju à sittembre, pruducendu picculi granelli chì sò spergugliati da u ventu. 'Ssa spezia hè adattata à cundizione di crescita varie è pò tullerà e terre povere in nutrimenti. Hè ancu resistente à a sicchina è pò sopravvive in ambienti aridi.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Setaria pumila hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hà ancu statu discritta sottu à altre nomi, tali Panicum pumilum è Chaetochloa pumila. 'Ssi nomi sò cunsiderati cum'è sinonimi di Setaria pumila.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Setaria pumila hè cunsiderata cum'è una spezia invadente in certe rigione induv'ella hè stata introdutta. Pò fà cuncurrenza à e spezie indigene è disturbà l'ecusistemi lucali. Eppuru, in a so area di ripartizione d'origine, ghjoca un rollu eculogicu impurtante furnendu di u cibu è un ambiente per numerosi animali, tali l'acelli è i picculi mammiferi.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Hè essenziale di surviglià è di cuntrullà a prupagazione di Setaria pumila in e rigione induv'ella hè cunsiderata cum'è una spezia invadente. Quessa pò esse rializatu da i metudi di gistione apprupriate, tale a tagliera rigulare di e zone infistate è l'usu d'erbicidii selettivi. A sensibilisazione di u publicu à l'impattu di 'ssa spezia annantu à l'ecusistemi lucali hè ancu impurtante per a so cunsirvazione.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]