Selysiothemis nigra

À prupositu di Wikipedia
Selysiothemis nigra
Selysiothemis nigra
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Libellulidae
Genaru Selysiothemis
Nomu binuminali
Selysiothemis nigra
Edmond de Selys Longchamps, 1841

Selysiothemis nigra hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Libellulidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Selysiothemis nigra hè una spezia di filangroca appartinendu à a famiglia di i Libellulidae. Si distingui da a so taglia media, aghjunghjendu di regula una lunghezza da 5 à 6 centimi. I masci prisentani un addomi neru incù marchi turchini distintivi, mentri chì i femini ani un addomi brunu chjaru incù tacchi giaddi. L'ali sò trasparenti, incù una lebbia tinta bruna à a basa.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè largamenti sparta in Africa subsahariana, in particulari in i righjoni trupicali è subtrupicali. Omu a trova ancu in certi parti di u Mediu Urienti. Selysiothemis nigra prifirisci l'ambienti d'acqua dolci, tali i vadini, i lavi è i paduli, ind'edda pò ripraducia si è nutriscia si.

Selysiothemis nigra hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

I filangrochi di a spezia Selysiothemis nigra sò insetti pridatori, nutriscendu si par u più di picculi insetti bulanti tali i zinzali, i moschi è i sbarabattuli. Caccighjeghjani i so predi in bulu, apradendu a so listrezza è a so vilucità par chjappà li in pienu bulu. L'adulti sò attivi mentri a ghjurnata è si riposani à spessu annantu à i rami o fogli vicinu à l'acqua.

A ripruduzioni ind'è Selysiothemis nigra si svoglii in parechji tappi. I masci effittueghjani buli di parata par attirà i femini, muscendu i so culori vivi è effittuendu muvimenti cumplessi. Una volta chì una femina hè sidutta, faci i so ova in acqua, di regula annantu à pianti acquatichi o i scogli. I larvi sbocciani è passani par parechji tappi di sviluppu prima di divintà adulti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Selysiothemis nigra hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia di filangroca. Hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Trithemis nigra. 'Ssa spezia hè stata discritta pà a prima volta in 1878 da u zoologistu belgicu Edmond de Selys Longchamps.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Selysiothemis nigra ùn sii micca cunsidarata com'è una spezia in priculu, certi minacci pesani annantu à a so pupulazioni. A distruzzioni di u so ambienti naturali par via di l'urbanisazioni è di l'agricultura intinsiva pò riducia i zoni di ripruduzioni dispunibili. Di più, l'inguinamentu di l'acqua pò affittà a qualità di l'ambienti acquaticu in u quali 'ssa spezia si sviluppa.

I sforzi di cunsirvazioni sò nicissarii par prisirvà i pupulazioni di Selysiothemis nigra. Quissa pò inchjuda a prutizzioni di i zoni umiti è ambienti d'acqua dolci, è ancu a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di 'ssi ecusistemi pà a sopravvivenza di 'ssa spezia è d'altri spezii assuciati.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]