Selaginella kraussiana

À prupositu di Wikipedia
Selaginella kraussiana
Selaginella kraussiana
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Lycopodiophyta
Classa Lycopodiopsida
Ordini Selaginellales
Famiglia Selaginellaceae
Genaru Selaginella
Nomu binuminali
Selaginella kraussiana
Linnaeus, 1753

Selaginella kraussiana hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Selaginellaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Selaginella kraussiana hè una piccula pianta vivaci appartinendu à a famiglia di i Selaginellaceae. Si distingui da a so apparenza diddicata è a so struttura unica. I piccioli di 'ssa pianta sò pasciulanti è portani casci verdi, disposti in spirala. I casci sò chjuchi, misurendu di regula trà 1 è 2 centimi di lunghezza, è sò carattarizati da a so forma stretta è lungarina. I piccioli è i casci di Selaginella kraussiana sò cuparti d'una fina pilusità, chì li dà una tissitura dolci.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Selaginella kraussiana hè urighjinaria d'Africa australi, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in Africa suttana, à u Lesotu, in Namibia è à u Zimbabwe. Cresci in una varietà d'ambienti, da i furesti umiti à i zoni rucciosi è aridi. 'Ssa pianta hà ancu stata intradutta in altri righjoni di u mondu, in particulari in Auropa, in America subrana è in Australia, ind's'hè naturalizata incù successu.

Selaginella kraussiana hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Selaginella kraussiana hè una pianta risistenti è adattevuli. Hè capaci à sopravviva in cundizioni ambiintali varii, ciò chì li parmetti di culunizà diffarenti ecusistemi. 'Ssa pianta si ripraduci par u più par via di spori, chì sò prudutti in strutturi chjamati spuranghji situati à a basa di i fogli. I spori sò spargugliati da u ventu è poni ghjirminà in cundizioni favurevuli, dendu nascita à nuveddi pianti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Selaginella kraussiana hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Hè stata discritta par a prima volta da u butanistu alimanu Carl Friedrich Philipp von Martius in u 1834. 'Ssa pianta hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Selaginella lepidophylla è Selaginella denticulata, chì sò cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Selaginella kraussiana hè cunsidarata com'è una spezia invadenti in numarosi righjoni ind'edda hè stata intradutta. A so capacità à prupagà si prestu è à culunizà nuveddi ambienti pò avè effetti negativi annantu à l'ecusistemi indigeni. In certi righjoni, i misuri di cuntrollu sò missi in campu par limità a so prupagazioni. Eppuri, in Africa australi, ind'edda hè indigena, 'ssa pianta ùn prisenta micca priaccupazioni maghjori in termini di cunsirvazioni, chì faci parti di l'ecusistema lucali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]