Selaginella denticulata

À prupositu di Wikipedia
Selaginella denticulata
Selaginella denticulata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Lycopodiophyta
Classa Selaginellopsida
Ordini Selaginellales
Famiglia Selaginellaceae
Genaru Selaginella
Nomu binuminali
Selaginella denticulata
Linnaeus, 1753

Selaginella denticulata hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Selaginellaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Selaginella denticulata hè una spezia di pianta vasculara appartinendu à a famiglia di i Selaginellaceae. Si distingui da i so piccioli pasciulanti è i so fogli verdi, disposti in spirala. I casci sò chjuchi, misurendu circa 1 à 2 centimi di lunghezza, è sò carattarizati da i so marghjini dintati. I piccioli poni aghjunghja una lunghezza da 10 à 15 centimi. 'Ssa spezia prisenta un'apparenza diddicata ed hè à spessu apradata com'è pianta urnamintali in i giardini.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Selaginella denticulata hè urighjinaria di i righjoni trupicali è subtrupicali d'America suttana. Omu a trova par u più in i furesti umiti, i zoni padulosi è i spondi di i corsi d'acqua. Hè ancu prisenti in certi righjoni d'Africa è d'Asia.

Selaginella denticulata hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Selaginella denticulata hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più par via di spori. Pussedi organi ripruduttori spicifichi chjamati spuranghji, chì si trovani à a basa di i casci. I spuranghji cuntenini i spori, chì sò libarati in l'ambienti pà assicurà a ripruduzioni di a spezia. 'Ssa pianta hè ancu capaci à diffonda si in frammintazioni, induva i piccioli si staccani è dani nascita à nuveddi pianti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Selaginella denticulata hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Selaginella denticulata var. denticulata, Selaginella denticulata var. denticulata f. denticulata, Selaginella denticulata var. denticulata f. denticulata furmò denticulata.

L'epitetu spicificu, " denticulata ", veni da u latinu " dens " chì significheghja denti, è faci allusioni à i dintini chì appariscini annantu à i casci. Hè stata idantificata da u butanistu di u XIXu seculu Antoine Frédéric Spring.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Selaginella denticulata ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia minacciata. Hè rilativamenti sparta in a so aria di ripartizioni è ùn hè micca sottumissa à una prissioni significativa divuta à u sfruttamentu umanu o à a distruzzioni di u so ambienti. Eppuri, hè impurtanti di surviglià u statu di i pupulazioni di 'ssa pianta, in particulari in i zoni ind'edda hè imprudata com'è pianta urnamintali, cù u fini di privena ogni minaccia putenziali à l'avvena.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]