Vai al contenuto

Sedum litoreum

À prupositu di Wikipedia
Sedum litoreum
Sedum litoreum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Saxifragales
Famiglia Crassulaceae
Genaru Sedum
Nomu binuminali
Sedum litoreum
Carl Linnaeus, 1753

Sedum litoreum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Crassulaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Sedum litoreum hè una pianta succulenti appartinendu à a famiglia di i Crassulaceae. Si caratterizeghja da i so piccioli carnati è i so casci spessi è carnati, disposti in rusetti. I casci sò di culori verdi chjaru à verdi scuru, calchì volta incù sfumaturi di rossu. I fiora di Sedum litoreum sò chjuchi, di culori biancu o rusulinu pallidu, è sò ragruppati in infiuriscenzi à forma di curimbi.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Sedum litoreum hè urighjinariu di i righjoni custieri di l'Auropa, in particulari in i paesi tali a Francia, a Spagna, u Portugallu è l'Italia. Omu u trova ancu in certi righjoni d'Africa subrana. 'Ssa pianta cresci par u più annantu à i scuglieri rucciosi, i duni di rena è i terri povari in nutrimenti.

Sedum litoreum hè prisenti in Corsica.[1]

Sedum litoreum hè una pianta adatta à i cundizioni ambiintali difficiuli. Hè capaci à risista à i periudi di sicchina grazia à i so fogli carnuti chì li parmettini d'accumulà l'acqua. Di più, i so radichi sò pocu fondi, ciò chì li parmetti di coglia l'umidità prisenti in i terri pocu fondi. 'Ssa pianta hè ancu capaci à ripraducia si di manera vegetativa, pruducendu righjetti à parta da i so piccioli.

Sedum litoreum hè ancu cunnisciutu sottu à u sinonimu tassunomicu Sedum anglicum. 'Ssu nomu hè stata usatu in u passatu pà disignà 'ssa pianta, ma hè avali cunsidaratu com'è un sinonimu di Sedum litoreum.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Sedum litoreum hè una pianta chì hè cunsidarata com'è essendu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Bench'edda possi essa minacciata in certi righjoni par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali, hè dinò largamenti sparta è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu criticu. Eppuri, hè impurtanti di piglià misuri di cunsirvazioni par prisirvà i pupulazioni di Sedum litoreum è u so ambienti naturali.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]